سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عزیزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شعار سال ۱۴۰۰ یک دستور جامع، صریح و راهبردی است

فعال سیاسی اصولگرا گفت: کشور ما در حوزه اقتصاد مشکلاتی دارد که تنها راهکار موثر و دائمی آن احیا و پویایی تولید داخلی است.

وهاب عزیزی دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی در گفت‌و‌گو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اهمیت نام گذاری سال ۱۴۰۰ از سوی مقام معظم رهبری گفت: توسعه همه جانبه تولید داخلی استقلال اقتصادی کشور را تضمین می کند. تا زمانی که از نظر اقتصادی و تامین نیازهای کشور متکی به داخل نباشیم در عرصه های دیگر نیز با مشکل مواجه می شویم. لذا در آغاز قرن جدید و چله دوم انقلاب لازم است گام های اساسی برای توسعه تولید برداشته شود. نام‌گذاری سال ۱۴۰۰ و تعیین شعار " تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها" یک رهنمود و دستور صریح عملیاتی اجرایی به سه قوه کشور است. 

مدیر مسئول جهادگران نیوز تصریح کرد: شعار سال ۱۴۰۰ سه محور مجزا و یک هدف واحد دارد که هر کدام از محور ها یکی از قوای سه گانه را  مد نظر قرار داده و هدف واحد آن ایجاد هم‌گرایی بین سه قوه و آحاد ملت برای برون رفت از بحران و آشفتگی اقتصادی است.

او ادامه داد: محور تولید، به صورت مستقیم مسیر را برای نامزد های ریاست جمهوری مشخص می نماید. کسانی که قصد ورود به انتخابات ریاست جمهوری را دارند، می بایست کلید واژه تولید را در اولویت برنامه های خویش لحاظ کنند.

عزیزی افزود: محور پشتیبانی ها و مانع زدایی ها در شعار ۱۴۰۰ می تواند به صورت اشتراکی وظیفه مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه باشد. مجلس از طریق تصویب قوانین در حمایت از تولید و اصلاح مقررات بازدارنده می تواند مسیر را برای رشد و رونق تولید داخلی هموار کند. 

دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی بیان کرد: قوه قضائیه نیز با حمایت از تولید کننده های داخلی در مقابل سود جویان به ویژه بعضی از بانک ها، نقش پشتیبانی و حمایتی را ایفا کرده و موانع و سنگ اندازی ها را برطرف می کند. البته از سال گذشته قوه قضائیه تا حدودی نقش خودش را شروع کرده است. علل ورشکستگی تولید کننده ها و کارخانجات نوپا، افتادن در دام بانک ها و موسسات اعتباری بوده است. قوه قضائیه با حمایت از تولید کننده ها و جلوگیری از مصادره و تعطیلی مراکز تولید نقش حیاتی دارد. 

عزیزی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر به مدیران تازه نفس و جهادی اشاره کردند و در فرمایشات قبلی نیز به کرات به ورود جوان‌ها به عرصه مدیریت تاکید فرمودند، لذا مسئولین هدف شعار سال ۱۴۰۰ خاطرشان باشد که نقش جوان ها را نادیده نگیرند. اعتماد به انرژی و قدرت فکری جوان ها یکی از عناصر لازم در به حرکت درآمدن چرخ تولید و آبادانی کشور است. کلیه برنامه ها، طرح ها و لوایح می بایست با نگاه به داخل و  محوریت جوان ها و استفاده از پتانسیل آنها تنظیم و تدوین شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.