سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضعف ایمنی عامل ابتلای دوباره به کووید ۱۹

کارشناس بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم، گفت: علت اصلی ابتلای دوباره افراد به بیماری کووید ۱۹ ضعف سیستم ایمنی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دانیال فرهیخته کارشناس  بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم، بیان کرد: ویروس کرونا این توانایی را دارد که در بدن مخفی بماند و اگر به هر دلیلی مثل استفاده از داروها، استرس، افسردگی و خستگی  سیستم ایمنی بدن ضعیف شود، ویروس از حالت مخفی خارج و دوباره موجب بیماری می‌شود.

او، بیان کرد: پادتن کرونا در بدن یک درصد از بیماران که از آن ها به عنوان آلرژی یاد می‌کنیم، به دلیل ساختار ژنتیکی بدن آنان ساخته نمی‌شود، این دسته از افراد بلافاصله بعد از ابتلا به کرونا، امکان ابتلای مجدد را دارند.

فرهیخته، تصریح کرد: علت بعدی ابتلای مجدد به کرونا، جهش ویروس کرونا است و اگر ویروس جهش یافته وارد بدن شود، شخص دوباره به کرونا مبتلا می شود.

کارشناس  بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم، ادامه داد: بر اساس بر اساس مطالعات جدید افرادی که مبتلا به کرونا شده‌اند در صورت رعایت اصول بهداشتی نزدیک به ۹۰ درصد امکان ابتلای مجدد آن ها کاهش پیدا می‌کند، اما همچنان ۱۰ درصد احتمال ابتلا در این افراد نیز وجود دارد.

او، افزود: به طور میانگین فاصله زمانی بین ابتلای اول تا دوم حدود ۶ تا ۹ ماه بوده که استثناهایی هم وجود دارد و این زمان به صورت میانگین است.

فرهیخته، اضافه کرد: در بین افرادی که به کرونا مبتلا شدند، ایمنی نسبت خوبی به وجود می‌آید، اما امکان ابتلای مجدد وجود دارد و به هیچ‌ وجه رعایت نکات بهداشتی را نباید دست کم گرفت.

کارشناس  بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم، اظهار کرد: بهتر است همه افراد چه جامعه، چه آن هایی که مبتلا شده‌اند و چه کسانی که تاکنون کرونا نگرفته‌اند، توصیه‌های بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنند زیرا خطر ابتلای مجدد همیشه وجود دارد.

او، تاکید کرد: داده‌های فوق آخرین نتایج پژوهش‌هایی بود که در نشریه European Journal of Clinical Investigation  منتشر شده است.

فرهیخته، گفت: همانطور که ثابت شده در یکصد سال گذشته عمده کاهش مرگ و میرها در جوامع بشری ناشی از تاثیر واکسن‌ها بوده و واکسن‌ها با تحریک سیستم ایمنی، عاملی مؤثر در پیشگیری از بیماری‌ها هستند.

کارشناس  بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم، بیان کرد: انتظار می رود با واکسیناسیون تمام افراد، سیستم ایمنی بدن تقویت و به طور اساسی با کرونا مقابله شود.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.