سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده سعودی‌ها از سلاح ممنوعه علیه مردم یمن

بنا بر اعلام منابع مطلع، عربستان در بمباران مناطق مسکونی صنعا از بمب‌های خوشه‌ای و سلاح‌های ممنوعه ساخت آمریکا استفاده می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری «الصحافه الیمنیه»، منبع مطلعی فاش کرد عربستان با بمب‌های خوشه‌ای کوه «النهدین» و منطقه مسکونی «النهضه» را بمباران می‌کند.

این رسانه در گزارشی نوشت: انفجاراتی که در کوه النهدین و منطقه مسکونی النهضه در پایتخت شاهد آن بودیم به دلیل وجود مخازن سلاح نبوده است، بلکه نظامیان ائتلاف به سرکردگی عربستان از بمب‌های خوشه‌ای ساخت آمریکا استفاده می‌کنند.

الصحافه الیمنیه به نقل از منبع مطلع افزود: نظامیان ائتلاف در خلال حمله به صنعا و کوه النهدین از بمب‌های خوشه‌ای سی‌بی‌یو-۵۸ و ام‌کی_۸ استفاده می‌کردند.

کشور‌های ائتلاف می‌خواستند جهان را فریب دهند که آن‌ها مخازن اسلحه و موشک‌های بالستیک یمن را هدف قرار داده‌اند، ولی فقط شرمساری برایشان باقی ماند. در نتیجه این بمباران‌ها، حملات موشکی یمنی‌ها است که سایت‌ها و فرودگاه‌های نظامی عربستان را روزانه مورد هدف قرار می‌دهد.

شایان ذکر است، جنگنده‌های متجاوز عربستان چندی پیش در ۵ مرحله مناطقی در النهدین و النهضه را در صنعا بمباران کردند.

حدود ۱۱ سال پیش قانونی بین‌المللی در خصوص استفاده نکردن از بمب‌های خوشه‌ای تصویب شد چرا که این بمب‌های پخش شده می‌توانند برای سال‌ها پس از پایان جنگ باقی بمانند و اغلب موجب مجروح و کشته شدن غیرنظامیان می‌شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.