سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۱۳ مرکز روزانه آموزشی توانبخشی در مازندران

مدیرکل بهزیستی مازندران از فعالیت ۱۳ مرکز روزانه آموزشی توانبخشی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: خدمات تخصصی آموزشی توانبخشی در قالب ۱۳ مرکز روزانه آموزشی توانبخشی، ۱۰ مرکزحرفه آموزی، ۲ مرکز پیش حرفه ای، ۳ کارگاه تولیدی حمایتی،۱۲ مرکز شبانه روزی مراقبتی توانبخشی، یک مرکز ویزیت در منزل، یک خانه کوچک معلولان ذهنی و ۳ مرکز مراقبت در منزل به جامعه هدف دارای معلولیت ذهنی و خانواده‌های آنان در راستای ارتقای سطح سلامت و رفاه این افراد در استان ارائه می شود.

او با بیان اینکه ۲۱ مارس روز جهانی سندرم داون نامگذاری شده است، افزود: هدف از نامگذاری روز جهانی سندرم داون آگاه سازی افکار عمومی درباره این سندرم، شناخت توانایی‌ها و بهتر زیستن این افراد در جوامع می‌باشد.

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت:امسال نیز با پاسداشت این روز، در صدد ارج نهادن به ایستادگی و صبوری خانواده‌های این فرشته‌های مهربان، که به حق مصداق بارز حکمت و رحمت خداوند بوده به گونه‌ای متفاوت با سال‌های گذشته هستیم که در فضایی حمایت گرانه و تسهیل گرانه راه را برای تجلی آینده‌ای روشن‌تر برای این افراد ترسیم کنیم.

او هدف بهزیستی را ارتقا رشد جسمی و ذهنی افراد دارای سندرم داون دانست و افزود: سازمان بهزیستی به عنوان متولی افراد دارای معلولیت همواره بر آن است تا با توجه به نیاز‌های فردی و اجتماعی افراد دارای معلولیت، شرایط را برای ارتقا سطح سلامت و رفاه معلولین عزیز و خانواده‌های آنان فراهم آورد.

مدیر کل بهزیستی مازندران گفت: مبتلایان به سندرم داون بعد از شرکت در کمیسیون تشخیص نوع و شدت بهزیستی استان می‌توانند از خدمات مستمر و غیر مستمر این نهاد مطابق ضوابط و قوانین دستورالعمل‌ها بهرمند شوند.

دکتر گوهردهی افزود: این خدمات شامل خدمات حمایتی مالی، دارو ودرمان، کمک هزینه معیشت و کمک موردی، بیمه، مستمری، استفاده از خدمات مراکز روزانه، ویزیت در منزل، خانه‌های کوچک و شبانه روزی است.

او گفت: افرادی که خطر به دنیا آوردن فرزندی مبتلا به سندروم داون در آن‌ها بالا باشد، باید آزمایش‌های غربالگری و تشخیصی انجام دهند.

دکتر گوهردهی افزود: خانواده این افراد نیز می‌توانند برای بارداری بعدی از خدمات مشاوره ژنتیک بهزیستی استان استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی مازندران بر استفاده از راهکار‌های مناسب برای ارتباط و داشتن رفتار صحیح با کودکان دارای سندرم داون تاکید کرد و گفت: امید است با عزمی راسخ و هدفمند و با همراهی و مشارکت خانواده‌های این افراد، انجمن‌های فعال مرتبط و نیک اندیشان که در عرصه تعالی جامعه هدف گام بر می‌دارند، بتوان ضمن آگاه سازی فراگیرتر، زمینه را برای شکوفایی این عزیزان و استیفای هر چه بیشتر حقوق آنان فراهم کرد.
انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.