سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش دما در هرمزگان/ وزش باد شدید و مواج بودن دریا

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، بامداد امروز دمای هوا در بیشتر شهر‌های استان نسبت به روز گذشته بین ۱ تا ۶ درجه کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، بامداد امروز دمای هوا در بیشتر شهر‌های استان نسبت به روز گذشته بین ۱ تا ۶ درجه کاهش یافت و حاجی آباد با کمینه دمای ۷ درجه سانتی گراد بالای صفر سردترین شهر استان بود.

کمینه دمای هوا در شهر بندرعباس نیز ۱۹ درجه سانتی گراد بالای صفر ثبت شد.

هوای نسبتا خنک طی امروز و فردا در سطح استان ماندگار خواهد بود و از اواسط هفته بر میزان دمای هوا افزوده می‌شود.

امروز به ویژه طی ساعات بعد از ظهر و شب، وزش باد‌های نسبتا شدید غربی سبب بروز گردو غبار و مواج شدن آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان می‌شود.

سرعت وزش باد‌های غربی در مناطق دریایی استان به ۵۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا هم به ۲ متر می‌رسد و توصیه می‌شود که شناور‌های سبک و صیادی از رفتن به دریا خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان اتخاذ شود.

در سایر نقاط استان نیز افزایش سرعت باد سبب بروز گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

فردا از میزان سرعت باد در مناطق شمالی تنگه هرمز کاسته می‌شود، اما در سایر مناطق دریایی وزش باد‌های غربی با شدت کمتر تداوم خواهد داشت.

روز‌های سه شنبه و چهارشنبه جوی نسبتا پایدار بر روی استان حاکم خواهد بود و طی روز‌های پنجشنبه و جمعه افزایش باد‌های جنوب شرقی سبب مواج شدن آب‌های خلیج فارس می‌شود.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.