سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توجه به استعدادهای داخلی موجب پیشرفت می شود

امام جمعه گرگان گفت: توجه به توان و استعدادهای داخلی موجب پیشرفت می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: این روز‌ها یادآور میلاد شخصیت‌های بزرگ بوده و باید تلاش کنیم خود را به این شخصیت‌ها نزدیک کنیم.

آیت الله نورمفیدی گفت: با توان خود و با نگاه به بیرون می‌توانیم موفق باشیم، زیرا ما نمی‌توانیم دور خودمان دیوار بکشید و به بیرون نگاه نکنیم، اما تکیه ما باید به خودمان باشد.

او عنوان کرد: در شرایط کنونی سختی‌ها و مشکلات زیادی در کشور وجود دارد، ولی باید مجلس، دولت و قوه قضاییه دست به دست هم بدهند و با ید واحده وارد این عرصه شویم و جلوی آنچه که به اقتصاد کشور لطمه می‌زند را بگیریم.

امام جمعه گرگان اضافه کرد: کشور ایران پیشرفت‌های زیادی داشته و باید این پیشرفت‌ها را هم ببینیم.

او با بیان اینکه آمریکا قابل اعتماد نیست، افزود: برخی فکر می‌کنند رئیس جمهور جدید با رئیس جمهور‌های قبلی متفاوت است، ولی بار‌ها شنیده ایم که رژیم آمریکا برای خود اصول بین‌المللی دارد و ممکن است در شکل و روش متفاوت باشد، اما اصل قضیه یکی است.

آیت الله نورمفیدی افزود: آمریکا کشوری نیست که بتوان به آن تکیه کرد و باید با اتکا به استعدادها، منابع و نیرو‌های خودمان پیشرفت کنیم.

امام جمعه گرگان  اضافه کرد: اخیراً در مورد امنیت ملی آمریکا مطالعه‌ای صورت گرفته و بیان شده چهار کشور ایران، کره شمالی، چین و روسیه برای آمریکا مزاحم هستند و بیشترین مطالب مطرح شده در مورد ایران است.

او بیان کرد: بنابراین آمریکا کشوری نیست که بتوان به آن تکیه کرد و باید به استعدادها، منابع و نیرو‌های خودمان تکیه کنیم.

امام جمعه گرگان  با اشاره به جنگ یمن افزود: ۶سال است که آل سعود و هم پیمانانش در یمن جنایت کردند و ده‌ها میلیارد دلار برای این جنایت هزینه کردند.

امام جمعه گرگان اضافه کرد: انسان‌ها و کودکان بیگناه در یمن از بین رفته اند و حتی سازمان ملل هم اعلام کرده اگر به آن‌ها توجه نشود در سال جاری چهار هزار کودک از گرسنگی و فقر از بین خواهند رفت.

آیت الله نورمفیدی افزود تمام سازمان‌ها و تاسیسات زیربنایی یمن نابود شد و هم اکنون رئیس جمهور جدید آمریکا گفته باید جنگ یمن متوقف شود در نتیجه آل سعود به ترکیه روی آورده است.

او ادامه داد: متأسفانه اردوغان هم قبول کرده و وارد این باتلاق شده است و شکی نیست که این باتلاق آل سعود را در خودش فرو خواهد بود و ترکیه هم اشتباه بزرگ تاریخی را انجام می‌دهد.

 

منبع: صدا و سیما


انتهای پیام/ق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.