سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صمت مطرح کرد:

ثبت نام ١٣ هزار واحد صنعتی در سامانه "تاپ"

قبادیان گفت: ١٣ هزار واحد صنعتی در سامانه تاپ ثبت نام کرده اند و ٥ هزار مساله بنگاه‌های اقتصادی در اختیار دانشگاه‌ها قرار گرفته است.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با تاکید بر اینکه نیاز است آموزش‌های عرضه محور به آموزش‌های تقاضا محور تغییر یابد، اظهار کرد: با تغییر این الگو می‌توان آموزش‌های رسمی و غیر رسمی و کوتاه مدت را متناسب با نیاز‌های صنعت پیش برد.

قبادیان تصریح کرد: متاسفانه تغییرات پی در پی مدیریتی موجب می‌شود که اجرای بسیاری از طرح‌ها عقیم بماند. از زمانی که بنده در وزارت صمت مشغول به کار شده ام با ٦ وزیر و یا سرپرست همکاری داشته ام و حتی زمانی که در وزارت علوم مشغول فعالیت بوده ام، ٤ وزیر و یا سرپرست را دیده ام. متاسفانه تا به امروز فرد محوری و سلیقه محوری غالب بوده است. اگر هر وزارتخانه برنامه مصوب داشته باشد که سلیقه در آن کمترین تاثیر را دیده شود، سرعت اتفاقات مثبت در صنعت و اقتصاد تسریع شده و راه طی شده به دلیل سلیقه‌ای بودن منتفی نخواهد بود. از این رو هزینه‌هایی نیز برای طرح‌های سلیقه‌ای جدید متحمل نخواهیم شد.


بیشتر بخوانید:


او افزود:معتقدم در کنار تربیت منابع انسانی باید چندین کار کلیدی را نیز پیش برد. نخست اینکه همانند برنامه‌های توسعه‌ای ٥ ساله، برنامه‌های هر وزارتخانه را نیز در بالا دست مصوب کنیم و برای این برنامه‌ها نیز نیروی انسانی شایسته تربیت کنیم.

قبادیان در ادامه تصریح کرد: در وزارت صمت اکنون به یک آرامش مناسب برای پیش بردن طرح‌ها رسیده ایم و فقط مشکل این است که به پایان کار دولت نزدیک شده ایم.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به "طرح ملی توانمندسازی تولید و اشتغال پایدار (تاپ) "، گفت: ١٣ هزار واحد صنعتی در سامانه تاپ ثبت نام کرده اند و ٥ هزار مسئله بنگاه‌های اقتصادی از طریق این طرح در اختیار دانشگاه‌ها و دانشجویان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت صمت ، جهش تولید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.