سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس هیات عامل ایمیدرو مطرح کرد؛

سال‌ها به گوهرسنگ‌ها بی‌توجهی شده بود/ ایجاد بازارچه سنگ‌های قیمتی در خراسان رضوی

جعفری گفت: ایمیدرو برای نخستین بار، بهینه سازی صنعت سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی را با تشکیل کارگروهی آغاز کرده است.

جعفری رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره توجه به گوهر سنگ‌ها گفت: ایمیدرو برای نخستین بار، بهینه سازی صنعت سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی (گوهر سنگ ها) و همچنین سنگ‌های تزئینی را با تشکیل کارگروهی آغاز کرده است. در این میان سند جامع گوهرسنگ‌ها با همکاری و مشارکت بخش خصوصی و مراکز دانشگاهی تهیه و نهایی شده است.

او بیان کرد: نخستین بازارچه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی خردادماه امسال با حضور خداداد غریب پور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ارگ جهان نمای شهر اصفهان افتتاح شد. قرار است بازارچه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در پنج نقطه از کشور احداث شود که ۲ نقطه از آن در اصفهان است. مقصد بعدی بازارچه گوهرسنگ‌ها استان خراسان رضوی و شهر مشهد است.

جعفری بیان کرد: در راستای تفاهم نامه همکاری بین ایمیدرو و استانداری خراسان رضوی به منظور ایجاد بازارچه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، قرار است به زودی بازارچه این شهر نیز افتتاح شود.


بیشتر بخوانید:


معاون وزیر صمت گفت: از سوی دیگر پروژه آسیب شناسی و برنامه تهیه و اجرای طرح جامع سنگ‌های تزئینی از نیمه بهار امسال توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی (زیرمجموعه ایمیدرو) آغاز شده که هدف آن رفع گلوگاه‌های توسعه صنعت و تسهیل صادرات سنگ‌های تزئینی است. در این میان به سبب اینکه ۳۰ درصد از تولیدات صنعت سنگ تزئینی در اصفهان واقع شده، این استان به عنوان پایلوت توسعه تولید و صادرات مشخص شده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو تشریح کرد:  عملکرد کلان ایمیدرو در توسعه و تکمیل طرح‌های بخش معدن و صنایع معدنی موجب شد تا در سال ۹۸، حدود ۳.۲ میلیارد دلار طرح با مشارکت بخش خصوصی به بهره برداری برسد. این دستاورد در حالی محقق شد که کشور در وضعیت تحریم‌های بی سابقه قرار دارد.

او تصریج کرد: افتتاح ۲.۲ میلیارد دلار طرح در سال ۹۹ با اشتغال مستقیم ۴۱۰۰ نفر و ۱۵ هزار نفر به طور غیر مستقیم هدفگذاری شده است. همچنین علاوه بر هدفگذاری فوق، ایمیدرو به عنوان یک سازمان توسعه‌ای بستر کمک به افتتاح یک میلیارد دلار طرح بخش خصوصی در سال ۹۹ را فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت صمت ، ایمیدرو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.