سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد؛

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو اصلاح نظام مالی، پولی، مالیاتی و رفاه اجتماعی

کارشناس اقتصادی گفت:اگر در اقتصاد مقاومتی چهار نظام مالی، پولی، مالیاتی و رفاه اجتماعی را اصلاح کنیم، بیشتر نارسایی‌ها حل خواهد شد.

ایمان اسلامیان کارشناس اقتصادی و تحلیلگر مسائل کلان  در گفت وگو  با خبرنگار  اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: چندین سال است که این اصطلاح و مفهوم از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است و افراد بسیاری در این خصوص نظریه پردازی کرده اند و به درستی این روش اظهار نظر داشته اند اما بد فهمی‌هایی در رابطه با این مفهوم علی رغم تبیین‌های رهبر انقلاب وجود دارد. هنوز بسیاری بر این تصورند که مفهوم اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد بسته و صرفا درون زاست در صورتی که واقعیت این طور نیست.

او ادامه داد: اقتصاد مقاومتی به معنی تقویت اقتصاد داخلی است تا کشور به پایداری برسد و بتواند در موضع مناسب با دیگر کشورها تعامل داشته باشد. ولی نقطه کلیدی اقتصاد مقاومتی ایجاد پایداری است. ایران در زمینه‌های مختلفی کشوری پایداری است به عنوان مثال در خصوص بدهی خارجی نسبت به ارزش کل اقتصاد نسبت مناسبی را در مقایسه با سایر کشور‌های در حال توسعه داریم که باعث می‌شود کشور مان در بسیار‌ی از بحران‌های بین المللی آسیب پذیری کمتری را داشته باشد.

اسلامیان بیان کرد:به عنوان مقایسه کشور ترکیه نسبت بدهی خارجی به GDP بالاست و با کوچکترین التهابات اقتصادی در سطح بین الملل به مرز ورشکستگی نزدیک می‌شود.

او افزود:اخیرا شاهد تشکیل صف‌های خرید روغن و مرغ در کشور هستیم این موضوع به معنی این است که نتوانستیم اقتصاد کشور را به ثبات برسانیم که تکانه‌ها و و شوک‌های موقت را با آرامش بگذراند. این وضعیت نتیجه آن است که ما مفهوم اقتصاد مقاومتی را جدی نگرفته ایم و عزم و اراده‌ای هم در عملیاتی کردن آن وجود ندارد.

این تحلیلگر مسائل کلان اقتصادی تصریح کرد: کشور ما با زیرساخت‌هایی که در اختیار دارد می‌تواند به راحتی استراتژی جدید را جایگزین واردات کند، بیشتر مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد، صرفا ناشی از نظام مالیاتی پولی و بانکی نارسا و ناقص است.

او بیان کرد:اگر در اقتصاد مقاومتی چهار نظام مالی، پولی، مالیاتی و رفاه اجتماعی را اصلاح کنیم، بیشتر نارسایی‌ها حل خواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۵۴ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
ما نمیتونیم به خاطر ابنکه مردم از نظام حمایت کنن قوانین اسلام رو وارونه اعلام کنیم والا فرقی با فرقه های دیگه نداریم ما باید رک و راست به مردم بگیم اقتصاد اسلامی اقتصاد کاملا آزاده حالا اسمشو سرمایه داری یا هر چیز دیگه میخوان بزارن بزارن