سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اندونزی نشست فوری آسه آن برای بررسی تحولات میانمار را خواستار شد

رئیس جمهور اندونزی از اعضای آسه آن خواست تا برای بررسی تحولات میانمار نشست اضطراری برگزار کنند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، رئیس جمهور اندونزی خواستار برگزار نشست کشور‌های عضو آسه آن برای بررسی تحولات میانمار شد.

«جوکو ویدودو» روز جمعه خواستار احیای دموکراسی و توقف خشونت در میانمار شد و از سران کشور‌های جنوب شرقی آسیا خواست تا جلسه‌ای را برای بحث درباره وضعیت میانمار برگزار کنند.

او در یک سخنرانی مجازی گفت: من بلافاصله با سلطان برونئی به عنوان رئیس آسه آن تماس می‌گیرم تا در اسرع وقت نشستی برای بحث در مورد بحران میانمار برگزار کنیم.

برونئی در حال حاضر رئیس نشست ۱۰ نفره کشور‌های جنوب شرقی آسیا، آسه آن، است.

نیرو‌های ارتش میانمار اخیرا با حضور در خیابان‌ها و جلوگیری از تظاهرات معترضان به کودتا در این کشور، ده‌ها غیرنظامی را در شهر‌های مختلف به خاک و خون کشیدند. منابع رسمی اعلام کردند تنها در شهرک صنعتی هالیانگ تالیا در حومه یانگون، بزرگترین شهر میانمار ۲۲ نفر به دست نیرو‌های ارتش کشته شدند. همچنین چندین کارخانه چینی در این منطقه از سوی معترضان به آتش کشیده شد. در این حوادث شماری از چینی‌ها مجروح شدند.

ارتش میانمار در یکم فوریه دولت منتخب این کشور جنوب شرقی آسیا را سرنگون کرد و سرکوبی گسترده علیه معترضان ضد کودتا را آغاز کرد. ارتش همچنین اینترنت را قطع کرد و صد‌ها نفر از جمله مشاور ایالتی و رئیس جمهور را دستگیر کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.