سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی شورای سلامت کیش:

آمار کرونای انگلیسی در جزیره کیش مربوط به یک روز نیست

فاطمه نوروزیان روز گذشته اعلام کرد: ۲۰ مبتلا به کرونای انگلیسی در استان هرمزگان شناسایی شدند که ۱۶ مورد مربوط به جزیره کیش است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان روز گذشته اعلام کرد ۲۰ مبتلا به کرونای انگلیسی در استان هرمزگان شناسایی شدند که ۱۶ مورد مربوط به جزیره کیش است.
محمدرضا رضانیا سخنگوی شورای سلامت کیش در خصوص آمار اعلام شده توسط سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان توضیحاتی ارائه داد و گفت: طی ۱۲ روز گذشته موارد مثبت کشف شده در جزیره کیش را برای اطلاع از چرخش این ویروس در جزیره به جهت سکانس گیری به آزمایشگاه مرجع علوم پزشکی استان هرمزگان ارسال و از تعداد نمونه‌های ارسالی ۱۶ مورد نشان دهنده چرخش ویروس کرونای انگلیسی بوده است.

او تاکید کرد: روند بیماری در جزیره کیش نشان دهنده همین مورد بود و اهمیت موضوع از این نظر است که کادر سلامت بدانند که خوشه‌ها به سرعت رشد کرده و احتمال افزایش موارد بستری وجود دارد و اقدامات لازم در این خصوص صورت بگیرد.

رضانیا گفت: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط مردم از نکات بسیار مهم و ضروری است که با رعایت این موارد چرخش این ویروس کنترل خواهد شد.

او تصریح کرد: این تعداد موارد خوشه‌هایی بودند که طی ۱۲ روز گذشته شناسایی شده و مربوط به یک روز نمی‌باشند و این ویروس توسط ۲ مسافر مبتلا که از تهران به کیش سفر کرده و با تعدادی رفت و آمد داشتند و تعدادی از این افراد بستری و ترخیص شدند که به این خوشه‌ها مشکوک و نمونه‌ها را برای سکانس گیری ارسال کردیم و مشخص شد چرخش ویروس کرونای انگلیسی بوده است.

او گفت: در حال حاضر خوشه تحت کنترل بوده و غربالگری نیز با قدرت ادامه دارد و در حال حاضر ۲ بیمار در بیمارستان کیش بستری بوده که خوشبختانه حال عمومی بیماران خوب بوده و مشکل خاصی وجود ندارد و مورد فوتی از دی ماه در جزیره کیش وجود نداشته و آمار فوتی ناشی از ابتلا به کووید -۱۹ از ابتدا تا امروز در جزیره کیش ۲۲ نفر ثبت شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگانبا ارائه آمار روز گذشته استان گفت: با شناسایی موارد جدید طی روز گذشته، جمع کل مبتلایان قطعی به کرونای انگلیسی در استان ۲۰۳ مورد و دومورد فوتی بوده است که قطعاً این تعداد قطعی نبوده و موارد بیشتر از این در کل استان وجود دارد که هنوز شناسایی نشده‌اند.

او ادامه داد: با بستری شدن ۲۱ بیمار جدید با تشخیص کووید-۱۹ در بیمارستان‌های استان در حال حاضر ۹۰ نفر بستری بوده که از این تعداد ۲۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌باشند که حال ۶ نفر از این بیماران وخیم گزارش شده است.

نوروزیان اعلام کرد: خوشبختانه طی روز گذشته فوتی ناشی از کووید -۱۹ در استان ثبت نشده است.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.