سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماهی قرمز عامل انتقال کرونا نیست، اما مراقب باشید

دامپزشکی خراسان جنوبی به منظور جلوگیری از مخاطره بهداشتی انتقال مکانیکی کرونا از طریق آب و سطح بدن ماهی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اصغرزاده ، مدیرکل دامپزشکی استان، با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشوربه مردم توصیه کرد در خرید و نگهداری ماهی قرمز به نکات بهداشتی دامپزشکی توجه کنند.

او گفت: ویروس کرونای عامل بیماری کووید ۱۹ در ماهیان بیماری زا نبوده و توصیه‌های بهداشتی به منظور جلوگیری از احتمالی ناشی از انتقال مکانیکی ویروس از طریق آب و سطح بدن ماهی است.

مدیر کل دامپزشکی استان افزود: در صورت تماس با ماهی و یا آب حمل و نگهداری، بلافاصله نسبت به شستشوی دست‌ها با آب و صابون و یا استفاده از ضدعفونی کننده‌های مناسب اقدام شود.

اصغرزاده با اشاره به اینکه افرادی که دارای علائم مشکوک به بیماری‌های تنفسی هستند، نباید در چرخه تولید و حمل ماهی قرمز فعالیت داشته باشند، تأکید کرد: رعایت بهداشت فردی و محیطی، شستشو و ضدعفونی وسایل و تجهیزات نگهداری، استفاده از ظروف یکبار مصرف برای حمل و جابجایی ماهی به منزل و عدم تماس حفاظت نشده با آب و ماهی ازعوامل مهم و تاثیر گزار در جلوگیری از انتقال بیماری است.

او به مردم توصیه کرد: از خرید ماهیان بیمار و بی حال با علائم شنای غیر فعال، فاقد رنگ شفاف و دارای لکه بر روی پوست بدن خودداری شود.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.