سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واشنگتن و سئول: اولویت ما برنامه موشکی و هسته ای کره شمالی است

کره جنوبی و آمریکا در بیانیه‌ای مشترک اولویت خود را برنامه موشکی پیونگ یانگ اعلام کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کره جنوبی و آمریکا امروز (پنج‌شنبه) در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند اولویت با «برنامه موشکی و هسته‌ای کره‌شمالی» خواهد بود و متعهد شدند با همکاری و هماهنگی با آن مقابله کنند.

مقامات وزارت امورخارجه آمریکا و کره‌جنوبی امروز نشستی در ساختمان وزارت امورخارجه کره‌جنوبی در سئول برگزار کردند. در این دیدار «آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا و «لوید آستین» وزیر دفاع این کشور، از سوی دولت جدید آمریکا به ریاست جمهوری «جو بایدن» حضور داشتند.

در بخشی از این بیانیه مشترک آمده: «وزیران خارجه دو طرف اولویت مشترک را مقابله با برنامه موشکی و هسته‌ای کره شمالی دانسته و تاکید کردند از راه همکاری باید با این کشور برخورد کرد. آنها همچنین بر تعهد کامل به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل تاکید کردند.»

همچنین در این نشست دو طرف بر همکاری برای رفع مسائل شبه‌جزیر کره تاکید داشته و خواستار حضور و رایزنی آمریکا در تمامی موارد مربوط به کره شدند.

علاوه بر آن آمریکا متعهد شد به همکاری نزدیک با سئول و توکیو ادامه دهد. آنتونی بلنیکن اعلام کرد «ارزیابی آمریکا درباره کره و رایزنی‌ها با متحدانش در این زمینه در هفته‌های پیش‌ِ رو منتشر خواهد شد.»

ساعاتی پیش دیپلمات ارشد کره‌شمالی اعلام کرده بود: «تا آمریکا سیاست خود را تغییر ندهد، ما مذاکره نخواهیم کرد.» او همچنین تلاش آمریکا برای مذاکره را «ترفندی بی‌ارزش» خوانده است.

جو بایدن در رقابت‌های انتخاباتی خود برای ریاست‌جمهوری، «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی را با القاب نامناسب توصیف کرده و گفته بود که دیدار با او را قبول نمی‌کند مگر اینکه پیونگ یانگ برای کاهش زرادخانه هسته‌ای خود اقدام کند.

پیشتر «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی، به واشنگتن هشدار داده و خطاب به دولت بایدن گفته بود: «در صورتی که واقعا به دنبال صلح هستید، از ایجاد دردسر و خشمگین کردن پیونگ‌یانگ اجتناب کند.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.