سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع بیش از ۲ هزار تن مرغ گرم در استان قزوین

رئیس سازمان صمت قزوین گفت: از ۲۵ بهمن ماه تا کنون ۲ هزار و ۳۵۰ تن مرغ گرم با قیمت مصوب در استان عرضه شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، عزیزالله افضلی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه از ۲۵ بهمن ماه تا کنون ۲ هزار و ۳۵۰ تن مرغ گرم با قیمت مصوب در استان عرضه شده است، گفت: قرار بود در این مدت هزار و ۹۶۰ تن مرغ گرم با سرانه مصرفی ۷۰ تن در روز در استان توزیع شود که با تعاملات صورت گرفته با دستگاه‌ها تا به امروز بیش از رقم مصوب مرغ گرم در استان توزیع شد.

وی اضافه کرد: با تلاش خود توانسته ایم قیمت مرغ گرم را در استان ثابت نگه داریم و تزریق مرغ منجمد را نیز برای نقاطی از استان که ضعیف و محروم هستند مد نظر داشته باشیم.

افضلی افزود: در حوزه مرغ منجمد ۱۶۰ تن سهمیه به استان تخصیص یافته که تا به امروز ۷۲ تن توزیع شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: نگاه ما این است که بیشتر مرغ گرم را در استان توزیع کنیم، چون استان قزوین، مولد در بخش مرغ و تخم مرغ است، ولی تلاش می‌کنیم توزیع مرغ منجمد نیز در استان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در بخش روغن دو کارخانه در استان فعال است، افزود: در این مدت، سهمیه روغن خانوار به صورت کامل ۴۷۵ تن و روغن صنف نیز ۳۶۰ تن جذب و شکر خانوار هم بیش از ۵۶ تن و شکر صنف و صنعت نیز بیش از هفت هزار و ۲۸۰ تن جذب شده است.

افضلی با اشاره به توزیع میوه شب عید در استان، گفت: در کمیته راهبری میوه تنظیم بازار استان مصوب شد که پرتقال به قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب سفید به قیمت ۹ هزار و ۵۰۰ و سیب قرمز به قیمت هشت هزار و ۵۰۰ تومان در ۵۲ نقطه از استان توزیع شود.

وی گفت: مباشر توزیع استان، سازمان همیاری شهرداری هاست که شبکه مویرگی دارد و میوه‌ها را در قالب غرفه‌ها توزیع می‌کند و بخشی از کالا‌های اساسی مانند روغن را نیز در تعاونی روستایی و ادارات توزیع می‌کنیم.

افضلی افزود: امسال برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و دسترسی راحت‌تر شهروندان فروش اینترنتی میوه را نیز داریم تا کمترین مشکلات و معضلات را در این بخش شاهد باشیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.