سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دومین مرکز معاینه فنی وسائط نقلیه عمومی جاده‌ای زاهدان افتتاح شد

دومین مرکز معاینه فنی وسائط نقلیه عمومی با حضور استاندار سیستان و بلوچستان و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در زاهدان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: از آنجایی که در مرکز معاینات فنی مواردی همچون وضعیت ترمزها، نور چراغ ها، مناسب بودن آج لاستیک‌ها و میزان آلایندگی هوا مورد بررسی قرار می‌گیرد در کاهش تصادفات جاده‌ای نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند.

احمدعلی موهبتی تاثیر زیست محیطی، اقتصادی و ایجاد اشتغال را از دیگر مزیت‌های راه اندازی مراکز معاینه فنی عنوان کرد و افزود: ضرورت دارد با توجه به نیاز سیستان و بلوچستان تعداد این مراکز در استان افزایش یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاه‌ای سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم با بیان اینکه مراکز معاینه فنی با هدف بالا بردن سطح ایمنی، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها و حفظ محیط زیست فعالیت می‌کنند، اظهارداشت: این مرکز معاینه فنی با زیربنای ۷۷۰۰ متر مربع با اعتبار افزون‌بر ۲۰۰ میلیارد ریال با حمایت این اداره کل و شرکت شهرک‌های صنعتی بدون دریافت تسهیلات بانکی احداث شده است.

ایوب کرد افزود: با راه‌اندازی این مرکز معاینه فنی زمینه اشتغال هشت نفر به طور مستقیم و ۳۰ نفر به طور غیر مستقیم در شهرستان زاهدان فراهم شد.

او با بیان اینکه بر اساس آیین نامه راهنمایی و رانندگی تردد نقلیه سنگین و سبک که فاقد برگ معاینه فنی معتبر باشد، ممنوع است خاطر نشان کرد: با راه اندازی این مرکز، تعداد مراکز معاینه فنی فعال در حوزه نظارتی تحت پوشش این اداره کل به چهار مرکز در شهرستان‌های زاهدان، زابل و خاش افزایش یافت.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.