سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از تخت فولاد تا تخت جمشید، مراوده برای یک هدف

مدیر تخت فولاد اصفهان از امضای تفاهم نامه با مجموعه تخت جمشید برای حفاظت و صیانت از مزارهای تاریخی آرامستان تخت فولاد خبر داد.

علی معرک نژاد مدیر تخت فولاد استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، درباره مراودات با تخت جمشید اظهارداشت: برای ایجاد دبیر خانه حفاظت و مراقبت از آرامستان های تاریخی باید دغدغه‌ای را در سطح ملی ایجاد کنیم که در طول زمان افرادی که شناخت بهتری نسبت به این ظرفیت‌ها دارند را جمع کنیم تا بتوانیم این شبکه را در زمان یک‌سال ایجاد کنیم. در گام اول از دارالسلام شیراز شروع کردیم اولین دلیل برای انتخاب دارالسلام ارزشمند و قدیمی بودن این قبرستان در کشور است. بعد از تخته فولاد دار السلام گورستان مهمی است که باید به آن توجه ویژه شود.

او افزود: افراد دغدغه‌مند به تاریخ و آثار تاریخی در استان شیراز بسیار است و مدیریت شهری در شیراز به این اهمیت پی برده است که باید به قبرستان دارالسلام توجه ویژه تری داشته باشد و از این مکان به عنوان محلی برای انجام کار‌های فرهنگی و مذهبی استفاده کند. گورستان دار السلام و مجموعه تخت فولاد برای شروع و ایجاد این شبکه تفاهم نامه‌ای را امضا کردند و در طی سال آینده برنامه گسترش این شبکه را داریم.

معرک نژاد گفت: دلیل انتخاب تخت جمشید برای این بود که سایت تخت جمشید یکی از سایت‌ها و میراث‌های بین المللی است که در زمینه حفاظت از سنگ‌ها تخصص ویژه‌ای دارد. افراد دفن شده در این آرامستان‌ها افراد مشهوری هستند که راه موفقیت را برای یک بار طی کرده‌اند و برای مردم به خصوص نسل جوان ما می‌توانند اسطوره و الگو باشند.

او با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری ادامه داد: مقام معظم رهبری بار‌ها اشاره کردند که یکی از راه‌هایی که دشمن میخواهد هویت، گذشته و مردم مارا از بین ببرد این است که کاری کند تا قهرمانانش روبه فراموشی بروند و یا آن شخصیت‌ها تحریف شوند. وقتی ما از حفظ و صیانت از گورستان‌ها صحبت می‌کنیم به دنبال تحقق همین صحبت هستیم تا این مکان را به عنوان یک کالبد که مردم را به یاد مرگ می‌اندازد و یا تلنگری را درون افراد ایجاد کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.