سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش تولید غذا‌های تراریخته در افزایش امنیت و ایمنی غذا

استفاده از فناوری‌های نوین مبتنی برتکنولوژی DNA نوترکیب در تولید مواد غذایی تراریخته، از جمله مهمترین موضوعات چالش برانگیز در حوزه تولید مواد غذایی در سال‌های اخیر است که موافقان و مخالفانی را برای خود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فتح الله عالی پور کارشناس ارشد بهداشت و ایمنی مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: استفاده از فناوری‌های نوین مبتنی برتکنولوژی DNA نوترکیب در تولید مواد غذایی تراریخته، از جمله مهمترین موضوعات چالش برانگیز در حوزه تولید مواد غذایی در سال‌های اخیر است که موافقان و مخالفانی را برای خود دارد.

او افزود: هم اکنون در جهان شاهد یک دوقطبی در شیوه زندگی هستیم که یکی ما را به سمت استفاده از غذا‌های طبیعی و ارگانیک تشویق می‌کند و دیگری ما را به سمت استفاده از تکنولوژی‌های جدید و کاربرد مواد شیمیایی برای تولید و نگهداری مواد غذایی سوق می‌دهد.


بیشتر بخوانید


عالی پور اضافه کرد: استفاده از فناوری‌های نوین مبتنی برتکنولوژی DNA نوترکیب در تولید مواد غذایی تراریخته، از جمله مهمترین موضوعات چالش برانگیز در حوزه تولید مواد غذایی در سال‌های اخیر است که موافقان و مخالفانی را برای خود دارد.

او ادامه داد: این فناوری پیشرفته دستاورد‌های مفید و متعددی برای بشریت به همراه دارد که یکی از آن‌ها کمک در مبارزه با ناامنی غذایی است.

عالی پور گفت: هم اکنون بیش از ۶۰۰ میلیون نفر در سطح جهان از گرسنگی رنج می‌برند و بیش از دو میلیارد نفر در معرض سوء تغذیه ناشی از کمبود ریز مغذی‌ها از جمله کمبود آهن، روی، ویتامین A و ید قرار دارند.

او افزود: استفاده از فناوری DNA نوترکیب در تولید مواد غذایی سالم و ایمن نقش بسزایی دارد از آن جهت که میتواند ضمن افزایش قابل توجه میزان تولید، کابرد سموم کشاورزی جهت مبارزه با حشرات و علف‌های هرز را به میزان چشمگیری کاهش داده و از مصرف دارو‌ها و مواد شیمیایی برای پیشگیری و درمان بیماری‌های ویروسی، باکتریایی، قارچی و انگلی را بکاهد.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
پروفسور علی کرمی
۱۱:۱۷ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
این فرد نه تخصصی در حوزه مهندسی ژنتیک و تراریخته دارد و نه نظراتش ارزش علمی کاملا مشخص است فاقد اطلاعات علمی درست در این حوزه است ما آمادگی داریم تا با این فرد مناظره ای البته کاملا علمی و تخصصی داشته باشیم تا ثابت کنیم ادعاهای ایشان فاقد وجاهت علمی است البته نه مناظره سیاسی