سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف گونه ای جدید از کرونا در فرانسه

وزارت بهداشت فرانسه از کشف گونه ای جدید از کرونا در این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس ۲۴، وزارت بهداشت فرانسه از کشف گونه‌ای جهش یافته از کرونا در منطقه ای واقع در شمال غربی این کشور خبر داد.

وزارت بهداشت فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد گونه جدید کرونا در ناحیه «برتانی» (یکی از نواحی ۱۸ گانه فرانسه که در شمال غربی این کشور قرار دارد) مشاهده شده است؛ اما تا کنون مشخص نشده این گونه خطرناک‌تر است و یا قابلیت انتقال پذیری بالاتری دارد یا خیر.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت فرانسه، هشت مورد از این گونه جدید کرونا در بیمارستانی در ناحیه برتانی این کشور کشف شد. بر اساس این گزارش، داده‌های اولیه نشان نمی‌دهد که این جهش جدید مسری‌تر و یا کشنده‌تر از ورژن‌های قبلی این ویروس باشند.

مقامات بهداشتی منطقه برتانی اعلام کردند: تحقیقات در خصوص مشخص کردن اینکه چطور این گونه در برابر واکسیناسیون و نیز پادتن‌های توسعه داده شده در طول ابتلا‌های سابق به کرونا واکنش نشان می‌دهد، به انجام خواهد رسید.

این در حالی است که فرانسه امروز از ابتلای ۲۹ هزار و ۹۷۵ مورد ابتلا به کرونا خبر داد که این رقم در مقایسه با آمار روز گذشته که ۶ هزار و ۴۷۱ مورد بود، نشانگر جهش بالای موارد ابتلا به کرونا در این کشور است.

پیشتر نیز خبر‌ها از وقوع جهش‌هایی از کرونا خبر داده بود که شناخته شده‌ترین آن‌ها گونه برزیلی، انگلیسی و آفریقای جنوبی این ویروس بود. تشکیل گونه‌های جدید از یک ویروس، روندی طبیعی است چراکه ویروس‌ها برای زنده ماندن در طول زمان تکثیر و جهش پیدا می‌کنند. در حال حاضر نسبت به گونه‌های انگلیسی، آفریقای جنوبی و برزیلی ویروس کرونا هشدار داده شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
این گونه ها بخاطر زدن واکسنی بود که هنوز درست تست نشده بود در اروپا وامریکا الان اعلام مودیش کردن خدا میدونه چند ماه قبل مشخص بوده بشر با دست خودش داره خودش نابود میکنه
ایستاده
۰۸:۳۳ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
کشورهایی که امار گربه بازی و سگ بازیشون بالاست دقیقا بیشترین امار جهش رو دارند.دانمارک هم چندین میلیون راسو رو کشت چون جهش کرونا بوجود اورده بودند. حالا هی سگاتونو بغل کنید و ماچ کنید.
ناشناس
۰۷:۵۶ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
سلام ببینیدهرچی بدبختیه مریضیه ازکشورهایی که اقای روحانی بهش چشم دوخته میادقدرکشورتودمونوبدونینم البته ماهم دزدصادرمیکنیم
ناشناس
۰۲:۰۷ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
بزودی وارد ایران میشه
ناشناس
۰۰:۵۹ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
ای کاش مسولین ازهمین حالا مرزها روببندن وسفرهای خارجی روتعطیل کنن
نه اینکه بزارن کرونا فرانسوی واردکشوربشه بعد
ناشناس
۰۰:۱۴ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
شماها خبرها رو چطور می نویسید؟
فرانسه روزهای دوشنبه بخاطر تعطیلات آخر هفته آماری که میده معمولا زیر پنج هزار نفر هست. اصلاً جهش اتفاق نیافتاده که شما نوشتید.
اول داده ها رو ببینید بعد
همینطوری خبر تهیه می‌کنید؟
دریغ از یک مقدار حرفه ای گری
استاد خواستید در خدمتم
ناشناس
۰۰:۱۱ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
انگلیس فرانسه. هر روز یه کشورو میگید
حمید
۰۸:۳۵ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
اینکه غربی ها با اونهمه ادعا و رسانه و پول نتونستند جلو کرونا رو بگیرند و ایران تحریم زده از پسش بر اومده قطعه خیلی سوزش داره برای بعضی ها. بسوزید که خیلی حال میده.