سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرکز بهداشت قم اعلام کرد؛

مراکز تست تشخیص سریع کرونا در قم

تست تشخیص سریع کرونا در ۶ کلینیک و درمانگاه خصوصی و خیریه قم انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از مرکز بهداشت قم، با هماهنگی انجام شده از سوی  معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم امکان انجام تست تشخیص سریع کرونا در ۶ کلینیک و درمانگاه بخش خصوصی و خیریه قم فراهم شد.


بر اساس این گزارش همشهریان در صورت داشتن علایم مشکوک به کرونا با مراجعه به کلینیک‌ها و درمانگاه‌ های تعیین شده با دستور پزشک کلینیک به کارشناسان مرکز بهداشت مستقر در کلینیک ارجاع داده می شوند و با انجام تست تشخیص سریع کرونا  در عرض ۲۰ دقیقه نتیجه تست را دریافت می کنند.


کلینیک‌ها و درمانگاه‌هایی که جهت استقرار تیم بهداشتی و انجام تست تشخیص سریع همکاری دارند شامل کلینیک غرضی، مهرگان، حضرت ابوالفضل (ع)، امام صادق (ع)، البرز و خاتم است.

تست PCR در قم


گفتنی  است تست PCR در مراکز درمان سرپایی کرونا انجام می‌شود که شامل مراکز شهدا، خوراکیان، پنبه چی، امام خمینی (ره)، جندقیان، فرقانی، پردیس، بعثت و امام حسن عسکری (ع) می‌شود.


همشهریان  در صورت مشاهده هرگونه علایم مشکوک به کرونا به این مراکز مراجعه و با دستور پزشک اقدام به انجام تست PCR نمایند.

 تست PCR به عنوان روش استاندارد طلایی در تشخیص قطعی SARS-CoV-2 درنظر گرفته شده است. تست PCR در واقع RNA یا ماده ژنتیکی اختصاصی ویروس را ردیابی می کند و می تواند ویروس را طی چند روز پس از ابتلا به عفونت تشخیص دهد.

این تست حتی در افرادی که هیچ علامتی ندارند هم قابل ردیابی است.

 این آزمایش را می توان در بیمارستان ها، آزمایشگاه ها و کلینیک های مورد تایید وزارت بهداشت توسط افراد آموزش دیده و ماهر کادر درمان انجام داد.

زمان لازم برای انجام و اعلام نتیجه این تست می‌تواند کمتر از ۲۴ ساعت باشد. البته با توجه افزایش مراجعات هنگام شدت گرفتن موج بیماری  اعلام نتایج این تست ممکن است تا ۴۸ هم ساعت طول بکشد.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۸ دی ۱۴۰۰
پردیس برای خانم من رایگان انجام داد
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۲ آذر ۱۴۰۰
دروغه من رفتم میگن پولیه برو متخصص