سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان نظام پرستاری:

ارائه خدمات هوم کر به ۵۰ هزار بیمار کرونایی

عزیزی گفت: مراکز مشاوره و مراقبت پرستاری در منزل (هوم کر) در دوران کرونا حداقل به ۵۰ هزار نفر از هموطنان عزیزمان که مبتلا به ویروس کووید ۱۹ بودند خدمات ارائه کردند.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست تخصصی بررسی نقش مراکز مشاوره و مراقبت پرستاری در منزل و جامعه با حضور رئیس کل سازمان سازمان نظام پرستاری کشور و مسئولان معاونت پرستاری، انجمن ملی پرستاران جامعه نگر، مدیران مراکز هوم کر شهر تهران و برخی از اعضای هیئت علمی به صورت مجازی در سازمان نظام پرستاری برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حمیدرضا عزیزی معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان نظام پرستاری با تبریک حلول ماه شعبان و تبریک پیشاپیش سال و قرن جدید گفت: در این نشست در نظر داریم فرصت‌ها و چالش‌های پرستاری جامعه نگر را مورد بحث و بررسی قرار دهیم تا بتوانیم نقش موثر مراکز پرستاری در بحران کرونا و توسعه آن در دوران پسا کرونا را بررسی کنیم.

عزیزی ادامه داد: نقش مراکز مشاوره و مراقبت پرستاری در منزل و در جامعه بسیار موثر و رهگشاست و این مراکز در دوران کرونا حداقل به ۵۰ هزار نفر از هموطنان عزیزمان که مبتلا به ویروس کووید ۱۹ بودند خدمت ارائه کردند.

فعالیت یک هزار مرکز هوم کر در کشور

او افزود: حدود یک هزار مرکز هوم کر به صورت فعال در سطح کشور فعال هستند که استان تهران با ۲۰۰ مرکز بیشترین مراکز را دارد و بعد از آن استان‌های خراسان رضوی، کرمان، اصفهان و فارس به ترتیب بیشترین مرکز مشاوره و مراقبت پرستاری در منزل را دارند.

معاون توسعه سازمان نظام پرستاری بیان کرد: این مراکز توانستند خدمات موثری در زمینه بهبود بیماری و کاهش ورودی‌های بیمارستان داشته باشند و کمک شایانی به مراکز درمانی و جامعه شد، بنابراین باید در مسیری گام برداریم که ساختار این مراکز تقویت و فرهنگ پرستاری جامعه نگر فراگیرتر شود.

دبیر شورای عالی نظام پرستاری کشور همه مجموعه‌های موجود در حرفه پرستاری را به کار تیمی هماهنگ و موثر برای تقویت این مراکز از جمله اصلاح تعرفه ها، پوشش بیمه‌ای و ورود جدی به عرصه سلامت دیجیتال و هوشمندسازی خدمات با استفاده از اینترنت اشیا و... دعوت کرد.

انتهای پیام / 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.