سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

رعایت دستورالعمل های کرونا در اماکن عمومی به زیر ۶۰ درصد کاهش یافت

هاشمی شهری گفت: کاهش ۶۰ درصدی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در اماکن عمومی سیستان و بلوچستان زنگ خطر جدی شروع موج جدید کرونا در این استان را به صدا در آورد.

دکتر سیدمحمد هاشمی شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  با بیان اینکه تجمع‌ها همچنان بیشترین دلیل ابتلا به کروناست گفت: مجالس عروسی، محافل سوگواری، تجمع در آرامستان‌ها و برپایی سایر آیین‌ها در مناطق مختلف استان متاسفانه ادامه دارد.

او ادامه داد: همزمان با نوروز به منظور افزایش فعالیت‌های آموزش همگانی طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی و رهگیری و پایش سریعتر افراد مبتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان آغاز شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از آنجایی که فعالیت‌های سلامت محیط و کار در ایام تعطیلات کاهش پیدا نمی‌کند از مردم استان اعم از صاحبان صنوف، فعالان اقتصادی و متولیان اماکن عمومی درخواست می‌شود تا همکاری صمیمانه خود با مجموعه‌های نظارتی و آموزشی بهداشت را در ایام تعطیلات نوروز هم ادامه دهند.

او  بیان کرد: در روزهای آینده مسافرت‌های غیرضروری و دورهمی‌های خانوادگی مهمترین تهدید برای گسترش چرخش ویروس در جامعه است و به همین دلیل از هموطنان عزیز می‌خواهیم تا ضمن رعایت اصول بهداشت فردی، مسافرت‌های غیرضروری، تفریحی، دور همی‌ها، میهمانی‌ها و سایر فعالیت‌های جمعی خود را به زمان مناسب موکول کنند که به احتمال زیاد بعد از انجام گسترده واکسیناسیون خواهد بود.

هاشمی شهری تاکید کرد: از همه مردم و اصناف می‌خواهیم که همانند همه ماه‌های اخیر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را با همکاری و همراهی مناسب خود ادامه دهند.

او گفت: با توجه به اینکه عادی انگاری و ساده پنداری شرایط بیماری در همه ماه‌های مبارزه با ویروس کرونا نشان داده که منجر به خیز مجدد بیماری خواهد شد بنابراین از همه مردم و مسوولان کشور می‌خواهیم که میزان همکاری خود با نظام سلامت برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی را افزایش دهند تا شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری و فوت به علت کووید ۱۹ در استان نباشیم.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.