سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان مرحله سوم واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی خراسان جنوبی از پایان مرحله سوم واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، داد فر رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: طرح واکسیناسیون تب برفی دام سنگین از تاریخ ۲۰ دی ماه شروع شده و طبق برنامه ریزی‌ها مقرر شده بود که در ۳۰ روز کاری طرح به اتمام برسد، اما به دلیل شرایط بیماری کرونا، رعایت حفظ سلامت دامداران وجهت ارتقاء کمی و کیفی واکسیناسیون این طرح تا بیست و پنجم اسفند ماه تمدید شد.

او افزود: در این طرح تعداد ۲۱ هزار و ۱۱۵ راس دام سنگین در ۸۲۰ واحد دامداری صنعتی و روستایی – عشایری با پوشش ۹۰ درصد جمعیت دام در کل واحد‌های مراجعه شده علیه تب برفکی واکسینه شدند.

دادفر اظهار کرد: با توجه به شرایط پیش رو تعداد بیست هزار دز واکسن تب برفکی وارداتی از اعتبارات اداره کل دامپزشکی خریداری و در دامداری‌های روستایی و عشایری تزریق شده است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی خراسان جنوبی تصریح کرد: در دامداری‌های صنعتی و نیمه صنعتی سطح استان از تعداد ۱۲ هزار راس دام صنعتی تنها ۳ هزار و ۸۷۵ راس دام با انجام تزریقات رایگان توسط همکاران شبکه‌های دامپزشکی مورد واکسیناسیون قرار گرفتند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.