سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون استاندار خراسان رضوی:

سفر به مشهد را به تعویق بیندازید

محمدصادق براتی گفت: با وجود قرار گرفتن خراسان رضوی و شهر مشهد در شرایط زرد کرونایی، به مردم توصیه می‌شود سفر خود را به این استان تعویق بیندازید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدصادق براتی معاون استاندار خراسان رضوی گفت: طبق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا جز شهر‌های دارای وضعیت قرمز و نارنجی از نظر شیوع کرونا، سایر شهر‌ها ممنوعیت و محدودیتی برای سفر‌های نوروزی ندارند؛   اما با توجه به شکنندگی اوضاع و احتمال اوجگیری شیوع ویروس جهش یافته کرونا، توصیه ستاد‌های ملی و استانی مقابله با کرونا این است که مردم سفر خود را به تعویق انداخته یا با دقت بیشتر اقدام به سفر کنند.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه با انجام واکسیناسیون کرونا در اواخر دوران شیوع این ویروس هستیم، همکاری مردم را در محو آن به شدت نیازمندیم.

او افزود: بر اساس مصوبه ستاد‌های ملی و استانی مقابله با کرونا، در تعطیلات نوروزی، اسکان در مراکز آموزشی، مدارس، کمپها، بوستان‌ها و برپایی چادر به هیچ وجه مجاز نیست.

براتی ادامه داد: زائرسرا‌های دولتی نیز برای پذیرش میهمان ممنوعیت دارند و اقامت مسافران فقط در مراکز اقامتی رسمی شامل هتلها، هتل آپارتمانها، مهمانپذیر‌ها و خانه‌های مسافر دارای مجوز و استاندارد‌های رسمی، مجاز و میسر می‌باشد.

او بیان کرد : همچنین اجرای دستور العمل های بهداشتی و نظارت بر واحد‌های اقامتی، تاسیسات گردشگری و سایر مشاغل مرتبط با زائران و خدمات‌دهی به آنان با جدیت بیشتری انجام خواهد شد.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: هرگونه تخلف و کوتاهی در اجرای دستور العمل های  بهداشتی و قواعد منظور شده برای میزبانی با برخورد قانونی مواجه می‌شود.

او با اشاره به فعالیت بیش از ۲ هزار و ۳۳۰ واحد تاسیسات گردشگری در خراسان رضوی ادامه داد: بیش از ۶۰ درصد این تعداد را واحد‌های اقامتی تشکیل می‌دهند که نیمی از آنان برای میزبانی از مسافران آماده و فعال هستند و طی چند روز آینده تعداد دیگری نیز به دایره خدمات رسانی افزوده می‌شوند.

انتهای پیام// م.ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
مهدی رغیعی
۲۲:۱۴ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
بنا به نظر دانشگاه علوم پزشکی سفرهای نورو زی عامل گسترش کرونا است بنابراین مسبب مرگ کسانی که بخاطر سفرهای نوروزی خواهند مرد مسافرین نوروزی هستند
به وجدان خود رجوع کنید بعد بار سفر بندید
مهدی رفیعی
۲۲:۰۷ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
از سفر با هر وسیله ای به مشهد جلوگیری کنید پانزده ماه است قرنطینه این در خانه هستیم درست نیست در شهر پر تردد مشهد مانند دیگر شهرهای زرد تصمیم گرفته شود خیل عظیم مسافر به مشهد خواهد آمد .فاجعه ای بزرگ رقم خواهد خورد مسبب مرگ کسانی که به خاطر شیوع کرونا خواهند مرد مسافرین هستند
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
مشهد شلوغ شده مواظب خودتون باشید