سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸۵هزار بازدید از مراکز عرضه موادغذایی سیستان و بلوچستان انجام شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: تیم‌های نظارتی بهداشت محیط این دانشگاه امسال از ۸۵ هزار واحد تهیه، توزیع، طبغ و عرضه موادغذایی سیستان و بلوچستان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،دکتر سید مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: از ابتدای شروع ویروس کرونا با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی همه روزه تیم‌های بهداشت محیط کار این دانشگاه از نحوه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی بازدید می‌کنند.

او ادامه داد: در این طرح تیم‌های نظارتی بر اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی نظارت دارند و در بازرسی‌های صورت گرفته برای چهار هزار و ۲۰۰ واحد صنفی اخطاریه صادر شده و ۷۲۰ واحد صنفی به علت رعایت نکردن مسائل بهداشتی پلمب شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی را در پیشگیری و کنترل بیماری مؤثر دانست و افزود: در شرایط همه‌گیری بیماری کرونا، لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز صنفی و کارگاهی، ادارات و سازمان‌ها به عنوان یکی از محل‌های پر رفت و آمد مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او با اشاره به این موضوع که مردم می‌توانند از طریق کد «کیو آر» بر واحد‌های صنفی نظارت کنند افزود: تمامی اصناف، ادارات، سازمان‌ها، کارگاه‌ها، کارخانجات و اماکن باید کد (QR) داشته باشند تا مردم بتوانند با تلفن هوشمند آن را اسکن کرده و سوالات وضعیت بهداشتی مربوط به اجرای پروتکل آن صنف را پاسخ دهند و پس از پاسخ به سوالات، پیگیری‌توسط بازرسان بهداشتی انجام خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: هموطنان عزیز می‌توانند با سامانه تلفنی ۱۹۰ مشکلات بهداشتی را با کارشناسان مطرح کنند تا در کمترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.