سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آثار تاریخی سیراف صاحب تابلوی معرفی شدند

۱۶ تابلو‌ی معرفی آثار تاریخی در بندر سیراف نصب شد تا گردشگران با این آثار بهتر آشنا شوند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیر پایگاه ملی میراث‌فرهنگی سیراف بیان کرد: ۱۶ عدد تابلوی معرفی آثار تاریخی با دو زبان فارسی و انگلیسی در محل آثار تاریخی این بندر، جانمایی و نصب شد.

سید مهدی آذریان افزود: جنس این تابلو‌ها از ورق فلزی ۶ میلیمتری است و با توجه به استفاده از رنگ کوره‌ای در آن‌ها، در برابر رطوبت بندر سیراف مقاوم است. همچنین تصاویر رنگی آثار هم در بخشی از تابلو‌ها ترسیم شده است.

او با اشاره به اینکه تابلو‌ها به نحوی ساخته شده که قابلیت تعمیر دارد، گفت: با توجه به اینکه آثار تاریخی بندر سیراف تابلوی معرفی مناسب نداشتند اکنون با نصب این تابلوها، گردشگران بهتر با قدمت و تاریخ آثار آشنا می‌شوند.


بیشتر بخوانید


 مدیر پایگاه ملی میراث‌فرهنگی سیراف عنوان کرد: این تابلو‌ها با اعتباری افزون بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال ساخته شده است.

بندر سیراف در فاصله ۲۵۰ کیلومتری شرق بندر بوشهر و ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی کنگان، در ساحل خلیج فارس قرار دارد.

این بندر در دوره ساسانی و اسلامی به ویژه قرون سوم و چهارم هجری یکی از مهم‌ترین بنادر سواحل شمالی خلیج فارس بود و روابط تجاری زیادی با دیگر بنادر خلیج فارس و مراکز تجاری مانند عمان، هند، چین وآفریقای شرقی داشت.

کارشناسان میراث فرهنگی معتقدند این بندر  قابلیت ثبت در فهرست آثار جهانی را دارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم در سفر بهمن خود به استان بوشهر، در پاسخ به درخواست مردم و مسئولان استان در این زمینه، گفت: اعلام می‌کنم که پرونده‌ای برای سیراف و چند بندر در نوار ساحلی جنوب کشور در حال آماده شدن است که ثبت جهانی شود و مردم بوشهر منتظر اعلان ثبت جهانی شدن سیراف باشند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.