سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حق شناس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

احداث یک بندر تجاری در دریای خزر

استاندار گلستان از احداث یک بندر تجاری در دریای خزر خبر داد.

هادی حق شناس، استاندار گلستان ‌‌در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح اقدامات زیربنایی و عمرانی این استان در سال ۹۹ گفت: در سال گذشته علی رغم اینکه میزان بارندگی نسبت به سال گذشته و بلند مدت کمتر بود، تولید محصولات کشاورزی رشد داشته است و بیش از ۵ میلیون تن تولیدات کشاورزی داشتیم و با تولید حدود ۸۰ هزار تن مرغ، رتبه اول کشور را کسب کردیم و به طور کل رشد خوبی نسبت سال گذشته و سنوات قبل داشتیم.

حق شناس افزود: کلنگ زنی پروژه‌های عمرانی استان علی رغم محدودیت‌های تحریمی و بیماری کرونا نسبت به سال ۹۸ بیش از دو برابر رشد داشته است.

او با اشاره به اقدامات صنعتی صورت گرفته در این استان ادامه داد: در بخش محصولات صنعتی برخلاف تحریم‌های ظالمانه، بیش از ۷۰ درصد واحد‌های تولید ما فعال هستند.

استاندار گلستان با اشاره به وضعیت کرونایی پیش آمده در کشور عنوان کرد: موضوعی که در سال گذشته به خاطر شرایط کرونایی، فرصت استفاده از آن برای مردم فراهم نشد، بحث امکانات مرتبط با گردشگری بود؛ تعداد واحد‌های بوم گردی استان گلستان و هتل‌ها در سال جدید افزایشی بوده و در سال گذشته تعداد امکانات حوزه گردشگری در استان گلستان نسبت به سال ۹۲ یعنی آغاز کار دولت حدود دو برابر شده است و در کل در بخش گردشگری صنعتی، سلامت و حوزه‌های دیگر پیشرفت خوبی داشتیم.

حق شناس تصریح کرد: اولویت ما در ایران ۱۴۰۰ تقویت بخش تجاری و گردشگری استان گلستان است؛ با توجه به اینکه بخشی از دریای خزر در استان گلستان واقع شده است، ما می‌بینیم که بحث گردشگری دریاری کمتر در این استان مورد توجه واقع شده است و ما سعی داریم آن را تقویت کنیم؛ موضوع دیگر بخش تجارت است که ما در این راستا سعی داریم به دنبال افزایش روابط گردشگری و تجاری با قزاقستان به این کشور پرواز راه اندازی کنیم.

استاندار گلستان در تشریح ادامه برنامه‌های این استان گفت: سعی داریم عملیات احداث یک بندر تجاری راه در پیش بگیریم و بخش مسافری حمل و نقل ریلی مرز اینچه برون را راه اندازی کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.