سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقتدایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نیاز‌های عمومی کشور باید در طرح سربازی مورد توجه باشد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: در طرح سربازی باید دیدگاه‌های مردم، خواسته‌های جوانان و نیاز‌های عمومی کشور مورد توجه باشد.

عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت طرح سربازی حرفه‌ای در مجلس، گفت: درباره موضوع سربازی و خدمتی که جوانان کشور باید انجام دهند، در ادوار گذشته مجلس طرح‌هایی مطرح شد و حتی از دوره‌ای به دوره‌ی دیگر  رسید، اما بی نتیجه ماند.

وی افزود: در مجلس یازدهم قرار بر این شد که یک طرح جامع را درباره خدمت سربازی بررسی کنیم؛ قطعا در این بررسی‌ها دیدگاه‌های نیرو‌های مسلح و همه دستگاه‌هایی که متولی اصلی این موضوع هستند، لحاظ می‌شود و از طرفی باید دیدگاه‌های مردم، خواسته‌های جوانان و نیاز‌های عمومی کشور مورد توجه قرار گیرد.

مقتدایی تاکید کرد: ما در قالب این مجموعه، در یک کمیته ذیل کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در حال بررسی موضوع هستیم، می‌توانیم دیدگاه‌های تخصصی همه دستگاه‌های مرتبط از جمله نمایندگان و کمیسیون‌های مختلف را لحاظ و به سمت طرح جامعی که نیاز کشور را پاسخ دهد، حرکت کنیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش پایانی صحبت هایش گفت: اگر کسانی در کشور هستند که درباره خدمت سربازی و قوانین آن نظری دارند می‌توانند با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در میان بگذارند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
با سلام ، من طراح پرینتر سه بعدی و دستگاه های سی ان سی هستم و توانایی ساخت هر دوایسی رو دارم . من با کوهی از نفرت و کینه نسبت به نظام بخاطر فشار مسدودی کارت ملی و حساب بانکی و غیره مجبور شدم برم دادگاه نظامی ، با کلی تحقیر با من طراح فوق تخصصی برخورد شد ، رفتم پادگان با تحقیر باهام برخورد شد ، من کارگاهمو تعطیل کردم ، کارمندامو تسویه کردم ‌ . دارم میرم خدمت ، ولی کل زندکیم تباه شده بخاطر سربازی ، ۵ سال پیش رفتم دیدم نمیتونم با این فشار روحی و تحقیر سر کنم . اومدم شدم بهترین کار خودم ، جزو نفرات تاثیر گذار در بازار کار خودم ، الان ثمره ۵ سال تلاشمو دارم میزارم برم خدمت ، ولی مسول محترم شما بگو ، من با این کینه ای که نسبت به نظام دارم الان برای شما بهترم یا اینکه بالاسر کارم بودم و توسعه میدادم ،من شدم دشمن تو سنگر خودی ، انگیزه ضربه دارم به نظام . ستاد کل متشکل از پیر مرد های بزردله که حاظر نیستن سربازیو کنسل کنن ، براستی بغیر سرباز با کی میشه مثل سگ برخورد کرد ؟؟؟ من وضع مالیم خوبه ، بخاطر سربازی نتونستم ازدواج کنم ، شرکت ثبت کنم . واقعا این چه وضعیه .الانم شما با محروم خدمات کردنم به خیال خودتون تونستید شکستم بدید و راضیم کنید به سربازی ، اما واقعیت اینه من ممبعد دشمن سرسختتونم ، سربازیمم تموم بشه بلافاصله از ایران میرم ، این کشورو بدید دست پولدار هایی که کل پادگانو میخرن فرمانده میشه زنشون ، بچه هاشونم خدمت نمیرن ،
ناشناس
۰۷:۴۳ ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
لطفا"آدرس غلط به نسل جوان ندهید وآنها را به دنبال نخد سیاه نفرستید !!! به قول شاعر : گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری !!!!!!!در حوزه های دیگر باید بدنبال عدالت بود و برای پیدا کردن حق وحقوق خود نباید در حوزه های نظامی دنبال آن بگردیم :در حوزه های آزادی سیاسی،اجتماعی وفرهنگی و ....عمر ما تلف می شود وحق ما را می خورند وما در حوزه امنیتی دنبال آن می گردیم ؟!؟!
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
واقعیت این است که عمدتا افرادی مخالف سربازی هستند که از قشر متوسط وضعیف هستند و با دوسال سربازی عملا بهترین زمان برای درآمدزایی و ساخت آینده خود را ازدست میدهند وسربازی مانعی برای ازدواج وکار ... هست والبته هستند افرادی هم که به هردلیل شخصی دیگری نمی خواهند سربازی بروند .وحق وعدالت بیشتر تو این حوزه به درد مردم میخورد وگره از زندگی مردم باز میکنه واین حوزه هایی که شما فرمودین زیاد به درد عموم مردم نمی خورد .
حسن کلوس
۱۱:۱۴ ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
کاملا"موافق هستم :اگر آموزش وپرورش 12 سال را به 10 سال کاهش دهد و دروس اضافی را حذف کند ودانشگاه هاهم 1 سال کم کنند ودروس اضافی را کاهش دهند و گرفتن گواهینامه هم 2 سال کاهش یابد ونیروهای مسلح هم حوزه های تخصصی خود ودولت را پر کنند در مجموع به نفع کشور است وعدهای فقط گیر به 2 سال خدمت نمی دهند چون عمر ما واقعا"در آموزش وپرورش ودانشگاه تلف می شود
ناشناس
۰۷:۳۳ ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
واقعیت این است که ما نباید بخاطر منافع شخصی خود قوانین را زیر پا بگذاریم : ما در دنیای "انسان ها"زندگی می کنیم ، نه در دنیای" فرشته ها" که جنگ و خونریزی و تضاد وکشمکش لازمه دنیای انسانی است واین واقعیتی است که هر انسان باید چشم خود را بر آن نبندد !وگرنه توسط همین انسان های اطو کشیده تکه پاره می شویم !یا ما در مدینه فا ضله که زندگی نمی کنیم !بنا براین برای بقا وامنیت باید واقعیات را بپذیریم .
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
دقیقاهمینطور است.اما این انسان های اطو کشیده همیشه با چاقو مثل خون آشام یهویی به جان آدم نمیافتند گاهی روش آنان سیاست است.ببیند سربازی اجباری چه لطمه هایی به کشور زده .فقط یکی این که نخبه های ما عمدتا مهاجرت میکنن که یک از عوامل اصلی آن سربازی زوری واجباری است بایان کار هم خودشان قدرتمد تراز قبل می شوند وهم سطح علمی وهوشی ایرانیان را پایین ودرنتیجه راه برای سیطره بر آنان ساده تر میکنن از مشکلات دیگرمیتوان به عدم ورود به موقع به بازارکار ومسائل ازدواج نیز اشاره نمود به بارت دیگر سربازی اجباری مصداق بارز "و اثمهما اكبر من نفعهما " و ضررهاي آن‌ها از نفعشان بيشتر است . می باشد وباید درموردشان بازنگری وارتش حرفه ای وتخصصی تشکیل گردد
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
الگو بر داری کور کورانه از ساختار نظامی کشور های دیگر درست نیست هر کشوری همانگونه که در فرهنگ و روابط اجتماعی ساختار خاص خود را دارد در حوزه نظامی نیز باید اینگونه باشد مانیاز به ارتش بیست میلیونی داریم ایران کشوری است که بر سر چهار راه شرق وغرب واقع شده واین واقعیت ژئو پولتیکی ما را برآن میدارد که مسئله نظامی در صدر مسائل دیگر باشد حتی به نظر می رسد برای حرفه ای شدن جوانان خدمت سربازی طولانی تر شود
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
باعرض پوزش این فرهنگی که شما از ایران ترسیم کردید بیشتر شبیه قوم مغول است تا ایران!!! آخه باچه منطقی ارتش بیست میلیونی را درزمانی که جنگ ودرگیری نیست وزمان سازندگی وپیشرفت وشکوفایی کشور است تشکیل دادید. با این رقم تقریبا از هر دو مرد ایرانی یکی باید نظامی باشد!!! این ژئو پولوتیک منطقه نیست که تصمیم می گیرد بلکه واقعیت هاو عقل ها هستند الان برطبق پیش بینی ها تقریبا20سال دیگه جمعیت پسرانی که به سربازی خواهد رفت به زیرنصف کاهش خواهد یافت واین یعنی مامجبور هستیم که سربازی اجباری رابردایم . زیرا نه تنها نیروی نظامی شدیدا کاهش خواهد یافت بلکه نیروی کار کشور نیز شدید کاهش ومشکلات بیشتر خواهد شد.پس امروز تا دیر نشده باید فکر چاره وراحل بود زیرا جمعیتی که دو دهه دیگر پاسدار این مرزو بوم هستند امروز باید متولد بشوند .
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
من برای یه معاینه ساده رفته بودم پیش دکتر متخصص که ببینم میتونم معافیت بگیرم یا نه، تا حالا پیش هیچ دکتری این شکلی بهم بی احترامی نشده بود، قشنگ دکم کرد برم.
برای پزشک معتمد نظام وظیفه، مثل احشام ۳ ساعت توی صف ایستادیم تا قد و وزنم را حدس بزنه (بله حدس زد و چیزی اندازه نگرفت!)
توی بیمارستان ناجا، تا حالا اینقدر سر یه عده جوان وسط بیمارستان ندیده بودم داد بزنند و بی احترامی کنند.
تا حالا به خاطر گرفتن یه امضا صبر نکرده بودم تا مسئول مربوطه اول نیمروش را جلوی من آروم آروم بخوره و تموم کنه بعدش یه امضا کنه، با کراهت.
خدا را صد هزار مرتبه شکر که دانشگاه قبول شدم و حتی پام به پادگان نرسید، چون فقط حس تفاله بودن بهم دست داد توی یک ماهی که دنبال این کارها بودم. وسط کرونا. من عاشق ممکلتم هستم، اما دلیلی برای این طور بی دلیل خرد و ذلیل شدن به اسم وطن نمی بینم.
من تا زمانی که سربازی با این شکل و سیاق داره ادامه پیدا میکنه یا درس میخونم یا قید خارج و کار دولتی را میزنم. اجبار هیچگاه جواب نمیده.
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
ان شا الله که هیچ وقت توی مملکت جنگ نشه و هیچ نسلی تجربه جنگ نداشته باشه، اما اگه خدایی نکرده ترقه‌ای در شد و جنگی شروع شد، سربازی که همه وجودش را عقده جوانی از دست رفته گرفته نمیاد توی میدون جنگ. اون جوانی که هر روز به خودش و زندگیش توی برجک فحش میده نمیاد برای ممکلش دل سوزی کنه.
فامیل‌هایی از ما که ایران زندگی نمی کنند، به مراتب دیندار تر و وطن پرست تر از من و امثال من درگیر سربازی و اقصاد این ممکت هستند که اینجا هستیم. سربازی اجباری فقط فرصت سوزاندن وطن پرستی است. خسارتی که سربازی اجباری به آمادگی نظامی کشور میزنه از محاسنش (که نداره) به مراتب بیشتر است.
آقایان ستاد کل بیدار شوید، تمیز بودن ماشین‌هاتون و به موقع بودن چایی صبحتون ارزش تکه تکه شدن مملکت را نداره. اگه وطن پرست هستید بسم الله اگه هم نه که خود دانید خدای خودتون.
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
سربازی ربطی به انتخاب ریاست جمهوری نداره، ستاد کل نیروهاس مسلح برای خودش قانون وضع میکنه و اجرا میکنه هیچ کاری هم به مجلس و دولت نداره. الکی فکر نکنین انتخابات میتونه سربازی را حذف کنه. میخواستند حذف کنند ۴۲ سال وقت داشتند. این ها فقط هایپ انتخابات است صرفا وعده. این ها خوب میدونند دردها و زخم‌ها کجاست و هیچ کاری نمی‌کنند. این کارشون هم مثل نمک روی زخم ریختن هست چون آخرش میگن مهارت آموزی داریم حقوق اضافه کردیم.
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
کاری که ستاد میکنه این هست که تا انتخابات صداش در نمیاد و هیچی نمیگه، بعدش هم میگه همین الان سربازی حرفه‌ای است و چرندیات مهارت آموزی را تحویل میده و میگه ۱۰۰ تومن هم اضافه کردیم به حقوق، کل قضیه را هم ماست مالی میکنه. این ها مسخره بازی های انتخابات است. اگر این های توی این سه ماه کاری کردند به حسن نیتشون میشه اعتماد کرد اگه هم نه که خود دانید با رای هاتون.
ناشناس
۰۷:۲۵ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
منظور از زمان صلح با این همه صهیونیسم ومرتجع ومزدور داعشی وچنگ ودندان نشان دادن امریکا وغرب و.....زمان حال که نیست ؟!
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
دوست من گرگ ها که همیشه درکمین هستند نه تنها ایران بلکه هرکشوری که کمی سستی ازخودش نشون بده سریعا حذفش میکنن حال شده با داعش یا چیز دیگه ای پس به این معنا نیست که ایران ما الان در وضعیت جنگی است و ما درزمان صلح وآرامش نیستیم پس صد البته که باید نیروی نظامی مستحکم و قوی ایی داشته باشیم اما این به این معنا نیست که از زندگی لذت نبریم وهمیشه اسلحه به دست آماده نبرد باشیم دراین صورت تفاوت ما با دوران جاهلیت پیش از پیامبر چه خواهد بود؟؟؟منطقی است که با برنامه ریزی دقیق عده ای را به عنوان متخصص رزم ونبردبه عنوان ارتش حرفه ای داشته باشیم وبا آموزش کوتاه مدت سربازی (مثلا یک ماهه) نیز سایرین هموطنان را نیز برای روز تخاصم دشمنان آماده کنیم
ناشناس
۰۷:۲۲ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
صبر وطاقت افراد متفاوت است وبسیاری طاقت سربازی را ندارند چه برسد طاقت شرکت در جنگ وجهاد !!
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
دقیقا همین طور است .چون استعدادش روندارند واصلا برای این کار ساخته نشده اندواگر به اجبار در این سمت گمارده شوند به فجایع بزرگی می انجامد یا دربهترین حالت کارایی لازم رونخواهند داشت درحالی که بودجه هنگفتی رو صرف وی خواهد شد پس بهتر است به سمت ارتش حرفه ای برویم.واین افراد شاید بهترین درشغل خود باشدکه به پیشرفت ایران کمک می کند
ناشناس
۰۷:۲۰ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
سربازی کنکور قبولی در جنگ است
ناشناس
۰۷:۱۹ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
خیلی ها زمان روز های سخت جا می زنند
ناشناس
۰۷:۱۷ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
حتی اگر خدمت سربازی یک سال هم شود بعضی ها نمی روند
ناشناس
۰۷:۱۶ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
کسی که طاقت سربازی را ندارد چگونه ممکن است طاقت جنگیدن را داشته باشد ؟!؟!
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
من هم باشما موافقم کسی که طاقت سربازی را ندارد صددرصد طاقت جنگیدن را ندارد ولی این اینجا دو نکته مهم وجود دارد1-هرانسانی ویژگی ها واستعدادهایی دارد وباید قبول واقعا افرادی هوش واستعداد وطاقت نظامی گری را ندارند.حتی به این دلیل شرکت درجهاد واجب کفایی شده است نه واجب .2-درزمان جنگ اسنان به جنگ میرود تا ازخانواده ناموس و کشورش محافظت کند ولی درسربازی اصلی ترین هدف گرفت کارت پایان خدمت که به نوعی مانعی برای کاریابی است می باشد واین اهداف زمین تا آسمان درانگیزه انسان ها تاثیر میگذارد پس سربازی درزمان صلح باسربازیدرزمان جنگ تفاوت فراوانی دارند
ناشناس
۰۷:۱۵ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
سبربازی در زمان صلح امتحانی است برای جلوگیر ی از غافلگیری زمان جنگ
ناشناس
۱۶:۲۵ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
برای این جلوگیری از غافلگیری درزمان جنگ یک ماه آموزش سربازی برای عموم جوانان کفایت میکند به شرط داشتن ارتش منظم حرفه ای
کلوس خان
۲۲:۳۵ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
الحمد لله هم وضع نیروهای مسلح برای بکارگیری نیروها براساس تخصص خوب شده وهم در حوزه های مختلف مثل:سپاه بهداشت ،سپاه دانش ،سپاه ترویج و.....نیاز به نیرو است که نیروهای مسلح می توانند سربازان خود را به کمک دولت در این حوزه ها بفرستند بنابراین هیچ لزومی ندارد در اصل سربازی شک وشبهه ای به ذهن احدی خطور کند علاو ه اینکه جوانان در بسیج سازندگی و....در زمان دانشجویی مشغول می شوند وجزئ سابقه خدمت محسوب می شود
ناشناس
۲۱:۰۸ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
هر وقت سربازی اجباری حذف شد من رای میدم. من به وعده حذف سربازی اجباری رای نمیدم از هر جناح و تفکری میخواهد باشد.
ناشناس
۰۷:۲۴ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
آزموده را آزمودن خطاست !!!!!!!! :در زمان جنگ ها معلوم می شود که مرد کیست وزن کیست ؟آیا کسانی که در دوران مقدس جنگ تحمیلی حتی حاضر نبودند به سربازی بروند چه برسد به جنگ ودر دوران جنگ فراری از خدمت سربازی بودند حال بیاییم در زمان به اصطلاح صلح فرش قرمز برایشان پهن کنیم ولی لی به لالاشون بگذاریم؟!؟ چه شود ؟!؟!باید به هر نحو ممکن تربیت جهادی در مملکت گسترش یابد بعضی با سربازی بعضی با اردوهای جهادی قبل از سربازی واین یک نوع سبک تعلیم وتربیت است
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
بین زمان جنگ وصلح تفاوت بسیاری است درزمان جنگ اگر به جنگ دشمن نروی خود وخانوادتان کشته می شویدواز بین می روید اما درزمان صلح اگر اجباری سرباز بگیرید همین مشکلاتی که امروزه هست به وجود می آید. پیری جمعیت . ازدیاد دانشجویان در دانشگاه . کمبود شغل برای نیروی دانشگاهی و.... همه این ها به وجود می اید چون افراد به هر دلیل شخصی نمی خواهند سربازی بروند .پس بین موقعیت ها ونتایج حاصل از تصمیمات باید تفاوت قایل شد
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
سلام؛ شما ظاهراً اصلاً از شرایط زندگی مردم خبر ندارید. چون از اول تا آخر نظراتتون همش میگید سربازی که باشه هیچ ، تازه چند سال هم قبل سربازی، برای اردوگاه و ... اضافه کنن!
دوست بزرگوار ! احتمالاً شما اوقات فراغت زیاد یا پدر پولداری داشته باشید که مدام فکر میکنید مردم هیچ مشکلی ندارند و همه بیکارند که بیان توی اردوگاه های قبل سربازی و بعد سربازی و... . این حرفها چیه؟
پس مردم کِی زندگی کنن؟ ظاهراً شما هدف از خلقت بشر رو سربازی میدونید!!! این همه علاقه ی شما به کلمه ی اردوگاه خیلی ترسناکه!!! با این علاقه وافری که شما به کارهای نظامی دارید، به نظرم باید در عصر جنگ جهانی دوم متولد میشدید تا یک هیتلر جدید به تاریخ اضافه میشد!!!
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
این همه علاقه ی شما به اردوگاه و جنگ و ... که در نظراتتون بیان کردین خیلی عجیب و وحشتناکه!!! شما حتی تعلیم و تربیت رو هم در قالب اردوگاه و سربازی میبینید؟؟!! یه بار بفرمایید بچه ها رو از هفت سالگی به جای مدرسه بفرستیم اردوگاه و سربازی و ... !!!
خدا رو شکر شما مسئولیتی ندارید. آموزه های پیامبر (ص) در مورد مهربانی و رحمت و تعلیم و تربیت کجا، طرز تفکر شما کجا؟ انصافاً خدا رو شکر که کسی مثل شما مسئول سربازی نیست وگرنه چه وضعی داشتیم؟؟؟!!! وقتی مقایسه میکنم، میبینم همین وضعیت سربازی الآن خیلی بهتر از چیزهایی هست که شما میفرمایید!!!
ناشناس
۰۷:۳۶ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
نظرات ایشان کاملا"منطقی است وخوب میدانیم که الان زمان صلح نیست چون تمام کشور های مستکبر وظالم وصد البته نوچه های داخلی ونفوذی آنها بدنبال بی ثبات کردن قوای مملکت هستند با این طرح های من در آوردی در زمان جنگ هم دیدیم عده ای حتی به سربازی هم نمی رفتند وعده سر خرمن بچه گانه است وباید سربازی محکم وپا برجا ادامه یابد واگر بچه های آقا زاده ها ناراحت می شوند به درک !آنها در هیچ دوره ای بدرد مملکت ومردم نخورده اند والان انبوهی از آنها در کشور های استرالیا وغرب نوکری می کنند ومنتظر چراغ سبز غافلان هستند
gdgd
۲۲:۱۸ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
ما خانوماکه نمیریم راحتیم اخ جون
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
خیلی خوشحال نباشید. چون همین سربازی برای پسرها باعث میشه سن ازدواج خانم ها به بالای چهل سال هم برسه. تازه از اینها گذشته، وقتی سالهای بعد، خودتون صاحب فرزند پسر شدید و قرار بود پسر خودتون به سربازی بره، امیدوارم اون زمان هم خوشحال باشید.
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
همینه که تولید ترشیجات زیاد شده!
ناشناس
۲۱:۴۷ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
اگه دل هاتون پاک و مسلمانی و برای جوانان میسوزد بسم الله تا قبل از شروع انتخابات وضعیت این 3 میلیون مشمول غایب رو روشن کنید و کارت بهشون بدید وگرنه وعده سرخرمن ندید. چه ضمانتی وجود داره بعد انتخابات همه این حرفا کنار گذاشته بشه و دیگه هیچ کس در موردش صحبت نکنه!
Sajjad
۲۰:۲۲ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
سربازی اجباری خیلی هم خوبه سربازی امر مقدسی ادم مرد میکنه اینهایی که اینجا دم از اختیاری می زنن از تنبلی شونه. که فقط بلدن بخورن بخوابن والا ما سربازی رفتیم و تمومش کردیم الان هم مرد شدیم
محمد
۰۱:۴۵ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
تو مرد شدی؟! تو که جوجه ایی هنوز
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
سلام برادر عزیز
مطمئناً هر آدمی در زندگیش توانایی انجام یه کارهایی رو داره و توانایی انجام یه کارهایی رو نداره. حالا شما اگر علاقه یا توانایی سربازی دارید، حس میکنید دیگران هم حتماً باید مثل شما باشند و اگر کسی مثل شما نباشه، حتماً تنبل و تن پروره.
دنیا یه جوریه که با هر دستی بدی، از همون دست هم میگیری. مطمئن باشید شما هم در زندگی خودتون به کارهایی بر می خورید که توانایی انجامشون رو ندارید و مطمئن باشید اونجا هم حتماً کسی پیدا خواهد شد که به شما تهمت تنبلی و تن پروری بزنه.
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
هنوز بالای ساختمان ۳۰ طبقه جوشکاری نکرده که بدونه مرد یعنی چی؟
هنوز کیسه سیمان روی دوشش نگرفته که بدونه مرد یعنی چی؟
هنوز با داس دراز درو نکرده که بدونه مرد یعنی چی؟
هنوز باغ اسپار نکرده که بدونه مرد یعنی چی؟
هنوز دستاش زبر نشده که بدونه مرد یعنی چی؟
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
خب اگه راست میگی و سربازی انسان رو مرد میکنه، خب بفرما شما دوباره برو دیگه. بله منم قبول دارم یک پسر 18 یا 22 ساله رو مرد میکنه. ولی دیگه یک پسر 29 یا 30 ساله! عزیزم از تو مرد تر شده.
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
امیدوارم این طرح شفاف باشه. مثلاً اگه قراره افرادی که سربازی نمیرن، مالیات بدن، این مالیات دقیقاً مبلغش چقدره و آیا مثلاً سالانه افزایش پیدا میکنه یا برای انجام کارهای خاصی باید مالیات داده بشه؟ کاشکی این مباحث دقیقاً شفاف باشه. چون اگر یه موقع مبلغ این مالیات خیلی زیاد باشه اون وقت باز هم افراد عادی باید برن سربازی و افراد پولدار میتونن از این طرح استفاده کنند.
ناشناس
۱۷:۲۸ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
فقط آموزشی برن
آخ شستن سینک ظرفشویی و تی کشیدن کف اتاق فرمانده و نگاه کردن به غروب آفتاب ار برجک چه فایده ای برای جوون مردم داره
توی عصر تکنولوژی هستیم به جای سربازای رو برجک چارتا دوربین بزارید از مناطق نطامی بهتر پاسداری میشه
ناشناس
۱۶:۵۵ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
دوست عزیز، اگه قرار بود سربازی کسی خریدار این حرف ها باشه، این همه غایب و فراری و تحصیلات بی جهت توی مملکت نبود.
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
من ۲۹ سالم هست. تا الان تحصیلات را کش دادم. از ارشد تا الان که دکتری باشم، عملا تحصیلاتم صوری بوده، چون نمیخواستم برم سربازی، به هزار و یک دلیل. اما اگر رای می‌خواهید، ما عمل می‌خواهیم نه طرح، من به نوبه خودم اگر دیدم سربازی جمع شد و میتونم مثل بقیه آدم های جامعه زندگی کنم میرم رای میدم اگه هم تبلیغ هست که صبر کنید تا امثالهم من بیاند بهتون رای بدند. شاید رای یک نفر بگین بی ارزشه، اما این تک تک رای ها شما را به اون بالا میرسونه. خواستید کاری بکنید تا قبل انتخاب کنید. نخواستید هم همون بهتر که مملکت را به قهقرا ببرید با تصمیم هاتون. موفق باشید.
حسین
۱۶:۲۵ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
دوباره انتخابات نزدیک شد. الکی وعده به جامعه و جوانان. من دلخوشی ندارم این کار رو بکنند. همون غایب میمونیم. برم سربازی با حقوق چندرغاز تازه تو این اوضاع تورم و بیکاری. از کار خودم بگذرم برم سربازی!! واقعاکه.
ناشناس
۱۶:۰۷ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
سلام من سرباز ارتش هستم ، حاضرم پول بدم خدمت نرم
امیر علی
۱۵:۱۵ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
به نظر من این طرح طرح بسیار مناسب وخوبی است از طرفی نیروهای نظامی حرفه ای می شود چون بالاخره 5سال باشه آموزش ای تخصصی تری میدن وبهتره الان خدا وکیلی واقعا حمله بشه سرباز به جز بی هدف گلوله شلیک کردن چه چیز دیگه ای بلده اونم اگه بلدد باشه!!!اگه این طرح اجرا بشه سربازی عملا مثل کادر افسری میشه وهمه مشتاقش خواهند شد مثل همه مشاغل دیگر آیا کادر افسری ناراضی اند ازاین که شغل ودرآمد وزندگی دارند ؟؟؟ واز طرفی عمر جوانان بیهوده درزمان صلح تلف نمیشه وزندگی وفعالیت های اقتصادی شون رو پی می گیرن که از این طریق مطمئن باشید مالیات بیشتری دولت می تونه بگیره و درامد داشته باشه تا سربازی مجانی . از طرفی هم که عوارض امنیتی هم که گذاشته شده به نظر من به جا وعدالت رو تضمین میکه . هرکی امکانات بیشتری برخودار شد مالیات بیشتری برای تامیین امنیت رفاه وامنیتش بپردازد.
ناشناس
۲۱:۴۹ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
منم موافق طرح هستم. تو مرحله اول بیان از این غایب ها یک مبلغ بعنوان مالیات یا اارئه خدمات ازشون بگیرن + کارتی هم بهشون بدن که این آقا میتونه خدمات بگیره. ولی اون مبلغی که پرداخت میکنه منصفانه باشه و اکثریت این غایبین بتونند پرداخت کنند. یهو اینطوری نشه بگن هر سال 10 میلیون یا 20 میلیون! مثل قضیه فروش سربازی نشه. امیدوارم مسئولان ممکلت یکبار هم شده به فکرجوانان کشور باشند.
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
اونایی سربازی اختیاری بشه بهش مالیات ببندن به اونایی که میرن حقوق خوب بدن بگین اگه حقوق خوب بدن کدومتون حاضرین برین؟؟
هیچکس حاضر نیست بره پس نتیجه خالی شدن پادگان ها از سرباز
ناشناس
۱۵:۵۸ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
من اگر حقوق خوب بدن میرم
ناشناس
۱۶:۱۹ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
سلام
دوست بزرگوار من خودم یادم هست زمانیکه دبیرستان بودم، حداقل نصف همکلاسی هام با اشتیاق فراوان آرزو داشتند وارد کارهای نظامی و ... بشن اما خیلی هاشون در آزمون ورودی قبول نمیشدند. مطمئناً اگر طرح سربازی حرفه ای اجرا بشه، خیلی از افراد هستند که به کارهای نظامی علاقه شدید دارند و وارد این کار خواهند شد.
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
از اون حرفا بود. اگه تو میسوزی چرا نظر میدی. ملت حسودی داریم ها
حسن
۱۴:۰۴ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
به نظر من سربازی شغل بشه و تامین بودجه ی ان از مالیات بر تامین امنیت باشه یعنی از همه ی مردم ایران این مبلغ رو به عنوان مالیات بر تامین امنیت بگیرند مثل خیلی از کشور های جهان برای نمونه ما برای استفاده از اینترنت اینهمه مبلغ هزینه میکنیم ولی برای داشتن امنیت حاظر به هزینه نیستیم همه موافق هستند که اگر امنیت نباشه زندگی معنی نداره البته این نظر منه اینگونه دیگر بهانه ای از لحاظ بودجه نیست و در کل ایران 400 هزار سرباز نیاز داره
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
بنظرمیرسه همه اینها بازی سیاسی هست و کشوندن جوانان به صندوق رای هست. جوانان غایب 29 ساله حتی حاضرن در سال یک مبلغی بعنوان جریمه - مالیات یا هرچی بدن اما خدمت نرن اما آقایان اصرار دارند که پول هم بدید بازم باید برید. از همه بدتر یک زندانی درست کردند برای جوانان که نگو. وام میخوای بگیری باید کارت خدمت، سفرخارجی بری باید کارت خدمت، مجوز فعالیت شغلی بگیری باید کارت خدمت.
آقایان مسئول و دوستان خیلی به اصطلاح بسیجی و متعصب. این بود عمل به شعار و توصیه های رهبری؟؟؟ سال حمایت و پشتیبانی و رفع موانع این شکلیه؟ اینطوری میخواهید مشکلات جوانان حل بشود و ازدواج کنند؟؟
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
امیدوارم شعار انتخاباتی نباشه
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
امیدوارم این طرح فقط برای انتخابات نباشه و حداقل تا قبل از انتخابات به نتایجی برسد.
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
نمیدونم؛ ولی فکر نمی کنم فقط شعار انتخاباتی باشه. چون از لحاظ جامعه شناسی واقعاً سربازی یکی از عوامل اصلی طولانی شدن تحصیلات پسران و افزایش سن ازدواج و پیری و کاهش جمعیت و... هست.
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
ای خدا از تو می خواهم کمک کنی که سربازی اختیاری بشه.
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
اگه سربازی به صورت حرفه ای و اختیاری باشه، هر جوانی از همون ابتدا میتونه برنامه ریزی خیلی دقیقتر و منظم تری برای زندگیش داشته باشه و مطمئنا باعث میشه جامعه ای موفق تر و پیشرفته تر داشته باشیم.
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
آیا کشورهایی که سربازی رو حرفه ای کردن، امنیتشون از بین رفت و نابود شدند؟
ناشناس
۱۲:۳۵ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
حرفه ای ؟!
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
آمارها متفاوته ولی اونجوری که معلومه تقریباً از بین حدود ۲۰۰ کشور، کمتر از ۱۰ کشور سربازی اجباری دوساله دارند.
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
امیدوارم این طرح تا قبل از انتخابات تصویب بشه. در این صورت انگیزه ی بالایی برای رای دادن خواهیم داشت.
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
نظم و نظارت و قانون و اختیاری شدن سربازی
خواسته های من از رئیس جمهور آینده
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
عجله نکن !
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
کسی حرف از حذف سربازی نزده، بلکه صحبت از اختیاری و حرفه ای شدن سربازی هست. مطمئناً ایران اینقدر قدرتمند هست که با اختیاری و حرفه ای شدن سربازی، هیچ مشکل امنیتی نخواهد داشت.
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
مطمئناً اگر سربازی حرفه ای بشه، ایران یکی از برترین قدرت های نظامی در جهان خواهد بود. فکرش رو بکنید که سربازهای وظیفه هم در حد حرفه ای با پیشرفته ترین فنون نظامی و تجهیزات آشنا بشن چقدر بهتر از وضعیت الان میشه.
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
شهید سردار سلیمانی فرمودند:به من بگویید "سرباز وطن" معنی ومفهوم آن شاید یکی این است که : خداوند برای هر امری درجاتی قرار داده واینگونه نیست که فکر کنیم انسان فراری از خدمت قابل اعتماد وارزش است جهاد کیلویی نیست درجاتی دارد ویکی از این درجات سربازی است ودر بعضی کشور ها کسی که سربازی نرفته باشد روی آن حساب نمی کنند
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
مشکل، خدمت به کشور نیست. مشکل اصلی نحوه اجباری بودن سربازی است و اینکه در واقع، یه سرباز، در دوران سربازی چیز خاصی یادنمیگره. من خودم، اگر مثلاً شخصیتی مثل شهید دکتر چمران الان زنده بود، حاضر بودم تمام عمرم بدون شرط، سرباز و در خدمتش باشم و هر سختی رو هم تحمل کنم. اما قبول کنید، این مدل سربازی که الان هست، با اون خدمت خالصانه ای که شهدا داشتند، خیلی فرق داره.
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
آیا تلاش برای رونق تولید، کسب درامد حلال و خودکفایی کشور، جهاد به حساب نمیاد؟
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
آیا معنی جهاد، فقط سربازیه؟ یادم هست شخص بزرگی میگفت: جهاد برای هرکسی، شکل خاصی داره؛ برای یه جوان شاید جهاد، همان ازدواج کردن و دوری از گناه باشه، برای یه سرپرست خانوار، شاید بهترین جهاد، کسب درامد حلال باشه، برای یک دانشمند، شاید جهاد، تالیف یک کتاب برلی پیشرفت علم و آگاهی بخشی به جامعه باشه و ....
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
چرا اینطور فکر میکنید؟ محمد علی کلی هم با سربازی اجباری دولت آمریکا مخالف بود. میدونم که اون موضوعش کاملاً متفاوت بود. اما به هرحال هر کسی شرایطی داره و نباید انتظار داشته باشیم همه مثل هم باشند.
ناشناس
۲۲:۲۸ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
الان ميگه جنگ با سربازه ؟ هنوز نفهميدي ما تو جنگ اقتصادي هستيم حتي اگه جنگ نظامي هم بشه جنگ با پهباد و موشكه نه سرباز
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
به عمل کار برآید به سخنرانی نیست
فقط حرف و وعده قبل از انتخابات
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
امیدوارم جزو وعده های قبل انتخاباتی نباشه که بعد از انتخابات فراموش بشه. چون این طرح میتونه خیلی از مشکلات اجتماعی مثل بیکاری فارغ التحصیلان، بالا رفتن سن ازدواج، پیری و کاهش جمعیت، و خیلی مشکلات اجتماعی دیگه رو برطرف کنه.
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
آقای مقتدایی برای ریاست جمهوری ثبت نام کن تا بهت رای بدم.
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
مثبت منفیا وقتی صفحه رو دوباره بارگزاری میکنی پاک میشن
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
دوباره بعداً مثبت و منفیها میاد. نگران نباشید
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
به نظر می رسد تا۹۰٪نظرات توسط یکی دو نفر و با نظر مخالف ابراز شده است.
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
سربازی برای کشور ما مسئله نیست چرا عدهای بیکار مسئله درست می کنند
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
این نظراتی که همش داره میگه سربازی باید باشه و بیشتر هم بشه و سربازی از آدم مرد میسازه و... . احتمالاً همشون مال یه نفره.
اون یه نفر هم احتمالاً یا یک دخترخانوم دچار ترشی زدگی هستند که میخواهند بقیه هم مثل خودشون باشن. یا اینکه با عینک چنگیزخان مغول به جهان نگاه میکنند که همه جا را ناامن و وحشتناک میبینند.
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
۲ماه آموزشی اجباری باشه تاجوانان با ادوات نظامی آشنابشن تادرصورتی که خدایی نکرده جنگی رخ بده بتونن به کشورشون کمک کنن اما الان که جنگی درکارنیست بعداز۲ماه به صورت حرفه ای باشه بهتره چون الان دیگه تو تجهیزات پیشرفت خوبی کردیم ونیازی به سرباز زیاد نداریم
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
آقای ذوالنوری ومقتدایی :ظاهرا"عینک نزدیک بینی بر چشم گذاشته اید ؟!
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
شما هم عینک بدبینی زده اید. از نظر شما امنیت مادی مهم است اما امنیت روحی جوان ها و مشکلات جامعه شناسی و پیری و کاهش جمعیت و بالا رفتن سن ازدواج و ... اصلاً مهم نیست؟ این خوب نیست که به مسائل جامعه، فقط از یک بُعد نگاه کنیم.
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
اصلاً بحث سربازی به کنار، مگه میشه به یه آدم بگیم دو سال از عمرش رو به کاری مثل نجاری، مکانیکی، نقاشی، لوله کشی، نانوایی یا هر شغل دیگه ای مشغول باشه؟
این شغل ها همه محترم اند اما وقتی کسی توانایی یا علاقه به انجام یه شغلی رو نداشته باشه که نمیشه مجبورش کنیم اون کارو انجام بده.
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
سنگ بزرگ را بی جهت تکان ندهید اول جای آنر را مشخص کنید !!!پا را به این امید برندارید که در چاله بگذارید مثل تخیل حذف کنکور اول بدانید پای بعدی را کجا می گذارید بعد این کار ها را مطرح کنید حداقل 60 سال تلاش کنید که کار های جهادی را تمرین کنید وبعد یک قانون محکم را تکان دهید !!!
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
سنگ بزرگ تفکر از مُد افتاده شماست که قادر به تصور هیچ تحولی نیست.
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
خجالت نکش !یه باره بگو دین هم از مد افتاده !
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
نه ، دین هیچ وقت از مُد نمی افته. آیا شما اعتقاد دارید که رضاخان به خاطر دین و ایمان، سربازی اجباری رو ایجاد کرد؟
چرا فکر می کنید هرکسی نظرش با نظر شما متفاوته، بی دین و کافر هست؟ این تفکر تکفیری اصلاً خوب نیست. خیلی بده اینطور به کسی که اصلاً نمیشناسیم، تهمت بی دینی بزنیم. حداقل اگه شما دیندار هستید، مطمئناً میدونید که تهمت زدن به دیگران گناه کوچکی نیست.
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
همین کنکور که شما ازش دفاع میکنید، به نظر من بزرگترین بلای خانمان سوزی هست که آینده ی هزاران دانش آموز رو تباه میکنه. شما نگاه کنید یک دانش آموز حداقل هفت سال در مدرسه، درس عربی و انگلیسی میخونه اما نمیتونه یک صفحه متن عربی یا انگلیسی رو متوجه بشه یا نمیتونه ۱۰ دقیقه عربی یا انگلیسی صحبت کنه. در حالیکه میشه زبان خارجی رو در کمتر از یکسال هم یاد گرفت.
حالا اگر مجلس طرحی داده که کنکور یا سربازی حذف بشه، شما این طرح ها رو چیز بدی می دونید؟ آیا هدر رفتن عمر دانش آموزها و جوان ها خوبه؟ آیا خدا راضی هست که عمر بنده هاش بیهوده تلف بشه؟ مگه توی احادیث نداریم که مومن لحظه ای از عمرش رو هم بیهوده نباید تلف کنه و دو روز از عمرش هم نباید مساوی باشه؟
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
این که زندگی من دو سال عمرم زیر اون سنگه الان اکیه؟ من برم بعد دو سال که برگردم نه درسم یادمه نه کارمو دارم همه چیز از نو... اکیه این؟
ناشناس
۱۰:۳۴ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
هدف اصلی :قانونی کردن "فرار "از خدمت است البته برای فراری از مملکت ها!
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
هدف اصلی اینه که دیگه چیزی به نام سرباز فراری نداشته باشیم. بلکه افراد علاقمند به سربازی حرفه ای و امنیت با حقوق و مزایای مناسب بپردازند و افراد دیگر هم در زمینه مورد علاقه خودشون به رونق و پیشرفت اقتصاد و خودکفایی کشور بپردازند.
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
هدف تلف نشدن دو سال از زندگیه ... وقتی کار دارم و به درامدش نیاز دارم... کی گفته میخام برم؟
حیدر
۱۰:۳۳ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
من خودم هنوز سربازی نرفتم و این یعنی از روی بی‌دردی نمی‌گم...
من دوست دارم یک نکته‌ای رو بگم.

هم قطارا! به بهانه‌ی یکی دو سال آسایش بیشتر با امنیت مملک بازی نکنیم.
هیچ فکر کردید چرا تمام این مدت این طرح توسط نیروهای مسلح رد شده؟

یک بنده خدایی که ۱۳ ساله نماینده مجلس شده...چند سالی داره رو این طرح وقت می‌ذاره!
می‌گن می‌خواد بیاد و رئیس جمهور بشه...خداییش متمسک خوبیه برای رای آوردنه؟!
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
چه کسی می گوید این دوسال وقت تلف کردن است ؟!اولا"اینکه این دو سال جزی از سابقه فرد محسوب شده ومی شود ثانیا"فرق بین وطن دار وبی وطن را نشان میدهد و.....
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
شهید بهشتی"ره"بهشت را به بها می دهند نه به بهانه باید فرقی باشد بین کسی که داوطلب خدمت به کشور است با کسی که به هر دری می زند که از خدمت مقدس سربازی سر باز زند !
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
سربازی را شاه خائن آورد پس حتما بد بود دیگه سربازی اجباری مجلس اگه خوبه باید حذفش کنه
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
مرگ بر شاه
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
اگر سربازی مفید به حال مملکت نبود شاه وقبل از اون تا صفویه وقبل از اون تا هخامنشیان وقبل از اونها روم باستان و.....باید دستکاری می کردند
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
روم باستان و ... که اصلاً جزو دوران ماقبل قرون وسطی هست و نیاز به توضیح نداره! اما سربازی اجباری به شکل امروزی از زمان رضاخان قلدر ایجاد شد و در قرن های گذشته، اگر هم سربازی بوده، فقط در زمان ضرورت و جنگها بوده. اما در زمان صلح، سربازی وجود نداشته بلکه اون نظامی ها، شغلشون نظامی بوده و سرباز نبوده اند.
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
سربازی را شاه خائن آورد پس حتما بد بود دیگه سربازی اجباری مجلس اگه خوبه باید حذفش کنه
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
من که سربازی رفتم و الان سخت پشیمونم چون 19ماه از بهترین دوران جوونی خودمو هدر دادم و الانم تو 30 سالگی با مدرک لیسانس مهندسی برق بیکارم.
وقتی نقطه صفر مرزی با کمترین امکانات و سخت ترین شرایط با کمترین حقوق خدمت میکردم انتظار داشتم نظام و دولت و کشوری که براش خدمت اجباری میکنم برای منه جوان ارزش قائل بشه و متناسب با رشته ای که درس خوندم برام کار و شغل فراهم کنن که بتونم منم ازدواج کنم و زندگی متوسطی داشته باشم اما متاسفانه بعد از پایان خدمت فهمیدم چه اشتباه بزرگی کردم که خدمت رفتم چون هرجا واسه کار رفتم نبود نشد پارتی نداشتم و الان کاملا بی پول و ناراحتم،من وظیفه ملی خودمو در قبال نظام و کشورم در سخت ترین شرایط و تو مرز انجام دادم اما الان هیچکسی و هیچ جایی برای من ارزشی قائل نیست متاسفانه.
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
کسانی که فرقی بین وظیفه ملی (سربازی)و کنکور قائل نیستند در کمیسیون امنیت ملی مجلس چکار می کنند ؟!؟!
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
خدمت مقدس سربازی کاشتن درخت صد ساله برای مملکت است وخلاف آن کاشتن گیاهی یک ساله برای مملکت ! در طول تاریخ جوانان مسیول کشور داری کرده اند نه بی قید وبند و....
حسن
۱۰:۳۷ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
صد درصد تا حالا سربازی نرفتی بدونی چیه!!!
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
عمل صالح یعنی اینکه تو رو تا آخر عمر به سربازی اجباری ببرند.
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
سربازی یعنی از بین رفتن عمر یک جوان سربازی یعنی تحقیر شدن یک جوان ، کسی چهارسال درس خوانده باید بره دستشویی بشوره این نیاز عمومی کشوره ؟ سربازی نه مقدس و نه مقدس نه نیاز کشور ، پول ندارن برای گردان 400 نفر غذا درست کنن اعتراض می کنیم تنبیه می کنن .نه به سربازی چه اختیاری چه اجباری
سرباز کار می کنه پولشو کادری می گیره این میشه مقدس !!!!!
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
سرباز زینت کشور است
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
شوخی نکن
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
نه بابا
ناشناس
۱۵:۱۷ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
خوب اختیاری باشه شما مزین بشی بهتر نیست؟
ناشناس
۱۶:۲۲ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
این حرف هیچ منطقی نیست. یعنی اینطور که شما میفرمایید، اگر چندتا گردشگر خارجی خواستند از مکان های دیدنی و گردشگری زیبای ایران دیدن کنند، اینطور که شما میگید سربازی زینت کشور است، باید برن از پادگان ها دیدن کنند؟!
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
طرح سربازی اجباری کاملاً بی‌فایده است. همین الان حدود 3 میلیون سرباز غایب و فراری وجود داره. با شرایط اقتصادی و بیکاری هم در کشور وجود داره، بهتر است که نیروی متخصص جوان چرخهای تولید کشور را به حرکت دربیاورند نه به اجبار به خدمتی بروند که هیچ تمایلی به آن ندارند و نیرویی که تمایل هم ندارد در زمان لازم کارایی نداره. بهتر است سربازی حرفه‌ای بشه و کسی که میره با جون و دل بره. این طرح مال دوران رضاشاه است و دوره ای که ایران ابداً ارتش و نیروی نظامی منسجم نداشته و الان جمهوری اسلامی باید سربازی حرفه‌ای را جایگزین کند و نیروی زبده تربیت کند.
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
یه کاری بکنید که 2سال از عمرمون نره
مثلا حقوقش رو بیشتر کنید تا یه پس اندازی داشته باشیم برا ازدواج
یا یه کاری چیزی رو به صورت جدی یاد بدید.جدی جدی.الان یاد میدن ولی ککسی یاد نمیگیره
الان همین که حقوق رو یخورده بیشتر کردید ما کم کم خوشمون میاد.
خلاصه اینکه یه کاری نکنید که بدتر بشه.مثل بیشتر تصمیماتتون.فکر کنید.تحقیق کنید.برید تو پادگان ها یا یه نفر رو بفرسید ببینید درد سربازا چیه.
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
سربازیه خونه خاله نیس که.اومدی که سختی بکشی ،بی پولی بکشی و... که رو پا خودت بتونی واستی نه جا پای پدر.که فردا همون دختر خانومی که میخوای باهاش ازدواج کنی بتونه بهت تکیه کنه.
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
ناشناس شعار صد من یه غاز نده
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
ناشناس ۰۹:۴۸ که ظاهراً از فرط بیکاری و بی دردی، نشستی پای گوشی و هزارتا نظر گذاشتی، شما اگه جزو مردم باشی مطمئنا میدونی که جوانان به اندازه کافی سختی و بی پولی کشیده اند و همین زندگی عادی هم خونه ی خاله نبوده و به اندازه کافی ما رو تبدیل به مرد کرده و نیازی نیست که سربازی ما رو بسازه.
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
دوست بزرگواری که فرمودی سربازی برای اینه که رو پای خودت واستی، خبر داری که چقدر جوان ها به خاطر این سربازی، چه موقعیت های طلایی رو از دست دادند؟
من خودم اگه سربازی نبود، ۱۰ سال پیش یه شغل ساده توی شهر خودم پیدا میکردم و الآن همه چیز داشتم و روی پای خودم هم بودم.
اما الان چی؟ به خاطر سربازی مجبور شدم الکی چندین مقطع به دانشگاه و رشته ای که اصلا علاقه ندارم و نمیفهمم برم. چون هیچ امتیازی نداشتم، مدرک دانشگاه تنها امتیازی بود که می تونستم برای سربازی ازش استفاده کنم.
حالا هم نه شغل و نه پول دارم و نه روی پای خودم هستم و تازه باید به سربازی هم برم و با این حساب حداقل تا چندسال دیگه درگیر دانشگاه و سربازی هستم. و بعدش با عصا و ریش سفید تازه باید دنبال شغل و خونه و ازدواج و ... باشم.
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
ذالنور ی ومقتدایی باید از کمیسیون امنیت ملی کنار گذاشته شوند
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
چرا؟
اصلاً دلیل وجود مجلس مگر این نیست که دیدگاه های مردم را بیان کند؟
از مطرح شدن نظر مردم ناراحتید؟
ناشناس
۰۹:۰۵ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
ذالنوری ومقتدایی چگونه وارد کمیسیون امنیت ملی شده اند ؟!؟!
ناشناس
۰۹:۰۲ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
سربازی امری مقدس است وایجاد شک وتردید وشبهه ودودلی ومذبذب بودنو مردد بودن در امور ثابت خسات سنگین هم بر روحیات جوانان وهم کشور است
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
ساکت شو بابا
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
اگر یک طرح مفید و انقلابی در تمام دوره های مجلس مطرح شده باشد، همین بهبود وضعیت سربازی است.
امیر
۱۰:۴۰ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
صد درصد تا حالا سربازی نرفتی ومطمئنی که نمی ری وگرنه کی از سیلی اجباری خوشش می یاد؟؟؟؟
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
دختر جان که می گویی ساکت شو :نترس !تو را سربازی نمی برند !
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
ترشیده ی محترم ! که دوست داری عمر همه ی جوان ها تلف بشه، با این کارها شوهر گیرت نمیاد. حسودی کار خوبی نیست.
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
دقیقا"کجایی؟
ناشناس
۱۵:۲۰ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
دو دلی چیه؟‌ دو سال زندگیم کجا بره؟ چه قداستی در اجبار هست؟‌
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
مشارکت در امور جهادی قبل از سربازی را مطرح وآن را موثر در دوره خدمت قرار دهید این به صلاح مملکت است اگر بفهمید
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
طرح مسئله داراست !
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
تنها چیز مسئله دار، شما و نظراتت هست.
ناشناس
۰۸:۴۸ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
اینگونه طرح ها را به زباله دانی تاریخ بیندازید
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
خُب شما تمام عمرتون رو به جای بقیه به سربازی برید.
ممنون شما هم هستیم.
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
چرا ؟
شما قبول ندارید که "هر کسی را بهر کاری ساختند"
شما خودت دوست داری به اجبار، دو سال از عمرت رو صرف کاری کنی که توانایی یا علاقه ای به اون کار نداری؟
اصلاً بحث سربازی به کنار، مگه میشه به یه آدم بگیم دو سال از عمرش رو به کاری مثل نجاری، مکانیکی، نقاشی، لوله کشی، نانوایی یا هر شغل دیگه ای مشغول باشه؟
این شغل ها همه محترم اند اما وقتی کسی توانایی یا علاقه به انجام یه شغلی رو نداشته باشه که نمیشه مجبورش کنیم اون کارو انجام بده.
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
طرز تفکر شما چندین سال است در زباله دان تاریخ بایگانی شده نمیدونم چجوری رفتی از توی زباله دان تاریخ آوردیش بیرون؟!
ناشناس
۰۸:۴۸ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
خلاف امور ثابت امنیتی است !
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
تبصره اول از یاسای چنگیز مغول!
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
جوانان به عدالت حساس هستند وسربازی عدالتی خوب است دست به بی عدالتی ساختاری نزنید وبجای مطرح کردن این مسائل در نیات خود شک کنید
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
الان اینکه فرزندان پولدارها و مقام دارها، به بهانه نخبه بودن و هزار جور معافیت عجیب و غریب دارن معاف میشن بعد یه عده بنده خدا باید برن سختی بکشند، از نظر شما عدالته؟
ناشناس
۰۸:۴۵ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
طرح قابل شک وتردید است
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
جناب مشکوک الدوله ! از حضرتعالی استدعا داریم به جای اینکه بنشینید پای گوشی و برای همه تعیین تکلیف کنید، تشریف ببرید سربازی و تا آخر عمر به این خدمت مقدس مشغول باشید.
ناشناس
۰۸:۴۵ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
نیازی نیست در امور جاری نیروهای مسلح تداخل ایجاد کنید به گسترش مشارکت جوانان در امور جهادی قبل از سربازی فکر کنید
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
طرز تفکر شماست که در نظام آفرینش تداخل ایجاد کرده!
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
اوقات فوق برنامه قبل از سربازی برای جوانان قرار دهید وآن راموثر در اصل سربازی
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
شما خودت رو وقف امنیت و خدمت مقدس سربازی و فوق برنامه قبل و بعد از سربازی بفرما. با بقیه هم کاری نداشته باش همه ی ما دعاگوی شما خواهیم بود. خدمتتان مقبول حق.
ناشناس
۰۸:۴۲ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
دست کاری رویه ها ومناسکی که طی سال ها امتحان خود را بخوبی پس داده کار دشمن وعوامل بی ثبات کننده دشمن است
ناشناس
۱۰:۳۴ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
به آمار افسردگی و اعتیاد و خودکشی ها و توهین و کتک خوردن سربازان هم نگاهی بیاندازید.
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
دقیقا چه امتحانی رو پس داده ؟!!الان شرایط با صد سال پیش که سربازی برقرار شد فرق میکنه و داره به کشور ضربه میزنه هم داخل ازدواج جوانان هم کار و غیره
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
شما از دوست داران رضاخان قلدر نیستی؟!
چون ظاهراً خیلی از قدمت سربازی تعریف و تمجید میکنی.
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
خداند به ما می فرماید شما مسئول کار گذشتگانتان نیستید :من مسئول قاجار وپهلوی نیستم من مسئول زمان خودم هستم خداوند هم از من نمی خواهد که مسئولیت گذشتگان را به عده بگیرمو می گویم بعضی قوانین قوانین ثابته هستند وکاری به پهلوی وقجر و قوجر نداره ودر طول زمان جز ثابت زندگی بشر شده وجایگزینی براش نیست
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
خُب کسی هم نگفته امنیت از بین بره. اصلاً قاجار و پهلوی و... به قول شما به کنار. آیا وضعیت سربازی الان واقعاً نیاز به هیچ تجدید نظری نداره؟ یعنی همینجوری خوبه؟ خداییش آیا ارزش سرباز همین قدر پایینه که هرکسی خواست بیاد وسط شهر به سرباز سیلی بزنه؟ آیا واقعاً نیاز به بهبود وضع سربازی نیست؟
ناشناس
۰۸:۴۰ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
گرفتن انگیزه شرکت در امور جهادی است وکاری بس خطرناک است !
علی
۱۰:۴۹ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
احسنت .چرا باید در امر جهادی سیلی خوردن اجباری سهیم نباشیم این سیلی ها باعث خود سازی ها می شود وشما چه می دانید این سیلی ها و تحقیر ها وفحش ها چیست به چه درد مرد تو زندگی آیند اش می خوره!!!!
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
تنبیه و تحقیر و توهین آیا امور جهادی است؟!
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
به شخصیت جوانان قبل از سربازی شکل جهادی بدهید وآن را تقویت کنید ودر سربازی موثر بدانید
ناشناس
۰۸:۳۷ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
کمیسیون امنیت ملی یا خروس بی محل ؟!؟!؟!؟!؟!
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
اگر سربازی خوب بود، ۹۰ درصد کشورهای جهان حذفش نمی کردند.
پارسا
۱۰:۵۰ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
قطعا انتخاب من "خروس بی محل " چون همیشه حرف حق رو خروس بی محل می زنه
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
حسود هرگز نیاسود
ناشناس
۰۸:۳۷ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
می روید ابرو را درست کنید چشم را کور می کنید !
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
اگر سربازی حرفه ای بد بود، ۹۰ درصد کشورها اجرا نمی کردند.
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
حرفه ای ؟!
ناشناس
۰۸:۳۶ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
کار خطر ناکی است که کمیسیون ضد امنیت ملی استارت زده !!!
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
آهان، یعنی دیگران برن لب مرزها امنیت رو برای شما تامین کنن تا شما بشینی با موبایلت هی نظرات تکراری بدی که حرفه ای شدن سربازی بد هست؟
حسین
۱۰:۵۳ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
کار خطر ناک اونیه که 10 سال 20سال دیگه به علت پیری جمعیت از گشنگی بمیریم . اغلب پسر ها به خاطر سربازی الکی می رن دانشگاه یک دهه از عمرشون رو تلف می کنن بعدش چون کاری هم پیدا نمی کنن حالا حالا تن به ازدواج نمیدن ودرنتیجه باعث پیری جمعیت می شود
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
بیش از نصف همکلاسی های من در کارشناسی و ارشد، اصلاً هدف و انگیزه ای برای درس و دانشگاه نداشتند و فقط از روی ناچاری به دانشگاه اومده بودند. چون اگر دانشگاه نمی اومدند، باید به صورت سرباز صفر بدون هیچ امتیازی به سربازی می رفتند.
لطمه ای که دانشگاه از این قضیه میخوره، بعدها خودش رو نشون میده.
ناشناس
۰۸:۳۵ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
چند وقتی است کار کمیسیون امنیت ملی خرابکاری است درامور !!
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
ببخشید شما جزو مرفهین بی درد نیستید؟
چون معلومه خیلی اوقات فراغت دارید و نشستید این همه نظر نوشتید که سربازی خوبه و باید بیشتر بشه و دوره های قبل سربازی هم باشه و....
خُب شما اگه خیلی دوست داری تمام عمرتون رو سربازی برید.
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
به شما چه؟ اگر نظر شما درست بود، تو رو هم توی مجلس راه میدادند.
بشین با موبایلت بازیتو بکن.
ناشناس
۰۸:۳۴ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
طرح های مشارکت قبل از سربازی را مطرح کنید مثل :اردوهای سازندگی تاجوانان احساس هویت بکنند واگر جوانی احسا وانگیزه نداشت حتما در دوره سربازی وظیفه ملی خود را انجام دهد
ناشناس
۰۸:۳۲ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
متاسفانه کمیسیون امنیت ملی دچار خود نمایی است از زمانی که زنوری را وارد آن کردند
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
شما چه مشکلی با مجلس و نمایندگان ملت داری؟
ناشناس
۰۸:۳۲ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
قوانین و شرایط خدمت سربازی در کشور ما خیلی عقب مانده و قدیمی است و انسان را به یاد سریال برره و ژاندارمری یاور طغرل می اندازد ، لازم است تغییرات کارشناسی و علمی دقیق متناسب با شرایط روز جهان و کشور در کیفیت و کمیت خدمت سربازی صورت بگیرد اینکه صرفا" نام سربازی را به خدمت وظیفه عمومی تغییر بدهیم پیشرفت و تحول نیست .حدود دو سال از بهترین سالهای عمر جوانان کشور به این خدمت اختصاص یافته لیکن طی سالهای متمادی هیچ پیشرفت و تغییر عمده و تحول بنیادی در کم و کیف و نحوه گذراندن این خدمت صورت نپذیرفته است و تاکنون هرچه دراین مورد گفته شده صرفا" از مرحله شعار و ظاهر سازی فراتر نرفته است، گاه بنظر می رسد دست هایی در کار است تا این شیوه سنتی و قدیمی خدمت سربازی همچنان بدون تغییر باقی بماند.والله اعلم!
ناشناس
۰۸:۳۱ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
به جای مشکل درست کردن برای مملکت با دنبال کردن طرح اسراییلیات !!!!! به فکر حضور جوانان در دوره های مختلف وداوطلبانه قبل از سربازی باشد تا در اصل سربازی موثر باشد !!
ناشناس
۰۸:۲۸ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
هم رییس وهم نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مسئله ساز هستند !
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
مسئله ی حل نشده، طرز تفکر شماست.
ناشناس
۰۸:۲۷ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
این مسئله سر آغاز یک طرح شیطانی علیه امنیت ملی است بهتر نیست انگیزه خدمت را در جوانان تقویت کنید تا ایجاد تشکیک ؟!؟!؟!
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
مثل اینکه رفتی سربازی اومدی
ناشناس
۰۸:۲۶ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
اصلها ثابت وفرعها فی سما :اصل سربازی امتحان خود راپس داده وقانونی ثابت است لکن :دوره های قبل از سربازی مثل مشارکت در بسیج و....را موثر در دوره ثابت سربازی قرار دهید این برای امنیت وانگیزه ومنافع عمومی بهتر است اگر کمیسون امنیت ملی نفوذی ندارد !
ناشناس
۰۸:۲۲ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
کمیسیون امنیت ملی مجلس نیاز به تصویه دارد !
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
تصویه یعنی چی؟
شما برگرد مدرسه املا تمرین کن.
عوض کردن هوا رو "تصفیه" میگن.
پاک کردن حساب رو "تسویه" میگن.
الان منظورت کدوم یکی بود؟!
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
منظور ایشان ذوالنوری ومقتدایی بود که هر دو تا الان سربازی نرفتن واگر رفتن کارت خدمت خود رادر سایت قرار دهندتا مشکل تصفیه وتسویه و...بالانس بشه !
ناشناس
۰۸:۲۲ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
هدف حذف آقازاده ها از انجام خدمت مقدس به اشکال مختلف است !
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
آقازاده ها که همین الان هم سربازی نمیرن.
ناشناس
۰۸:۲۱ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
آیا افرادی به کمیسیون امنیت ملی رخنه کرده اند یا از دشمن خط می گیرند ؟!
ناشناس
۰۸:۲۰ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
مطرح کردن این طرح خود ضد امنیت ملی است !
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
حرف از کدوم امنیت میزنی
ناشناس
۰۸:۱۹ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
برنامه های قبل از سربازی را تقویت کنید وکاری به سربازی نداشته باشید مثل شرکت در بسیج واردوهای جهادی وآنها را موثر در دوره سربازی قرار دهید این به نفع امنیت ملی کشور است !!
ناشناس
۰۸:۱۷ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
سربازی باید کما فی سابق به عنوان اصل ثابت برای هر جوان باقی باشد ومحتوای کار جهادی شود
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
نفست از جای گرم بلند میشه. سکوت !
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
خودت برو برای بندگان خدا تعیین تکلیف نکن.
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
یه سیل یا زلزله میاد، چندهزارتا خونه خراب میشه؛ دلیلش چیه؟
به نظر من دلیلش اینه که ما با وجود اینهمه مهندس که هر سال از دانشگاه ها فارغ التحصیل میشن، هنوز خیلی از ساختمون ها و سازه هامون مهندسی نیست.
حالا چرا با وجود این همه دانشجو و مهندس، این مشکلات وجود داره؟ فکر نمی کنید، این دانشجوها به یه دلیل خاصی مجبور شدن بدون علاقه به دانشگاه برن؟ و نتیجه اش این شده که هیچی یاد نگیرند؟ و بیکار بمونن؟
آیا جهاد این نیست که افراد علاقمند به سربازی حرفه ای با حقوق مناسب بروند و افراد علاقمند دیگر هم به دانشگاه بروند و دکتر و مهندس واقعی بشن؟
ناشناس
۰۸:۱۵ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
هشدار !!!!! :آغاز بدعتی خطر ناک است که عوامل دشمن در زمانی که تمرکز برامور دیگر است زمزمه می کنند وهدفشان گل آلود کردن آب است !!سربازی باید به قوت خود باقی باشد ومسئله درست نکنیم اگر کسی بخواهد خارج از سربازی کاری بکندب طرح های قبل از سربازی مثلا"شرکت در بسیج وکار های دیگر را تقویت کند تمرکز بر روی قانونی ثابت باعث تضعیف تمایل به بسیج وامور جهادی می شود وطرحی مسئله ساز است واین قصه آغاز یک ماجرا در امور نیرو های مسلح است وفردا صحبت از ارتش سپاه وبقیه نیروها مطرح می شود !مواظب باشید مجلس باید امکانات قبل از سربازی را تقویت کند وآن را موثر در سربازی قرار دهد
محمد
۰۸:۰۸ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
لطفا قانون فروش سربازی را دوبا ره درمجلس تصویب کنید
حسن
۰۷:۳۶ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
سلام سربازی به شکل امروزی فقط وقت تلف کردن کسانیکه تمایل به خدمت دارند با ید به جای دو سال حداقل ۵ سال مفید خدمت کنند و کسانیکه هم نمی خواهند هزینه نگهبانی از کشور را پرداخت کنند
ناشناس
۰۶:۵۱ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
بی خاصیت ترین نماینده مجلس؟؟؟
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
باخاصیت ترین نماینده و انقلابی ترین مجلس تاریخ انقلاب اسلامی.
ناشناس
۰۳:۲۴ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
لطفا این برده گیری که یه حماقت 100 ساله است رو تموم کنید.
چون خودتون و بچه هاتون مثل پسر سردار کمالی نمیرید برنمیدارید؟
ناشناس
۰۳:۱۰ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
2 سال وقت و زندگی جوون ها رو میگرین ، بعدش نه کاری ، نه پولی ، نه زندگی ، جوون رو به امان خدا ول میکنید تو جامعه.این اسمش خدمت نیست بیگاری هستش.
ناشناس
۰۲:۲۹ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
نظر میخواین واقعا ؟ همه دارن فریاد میزنن، اجبار رو بردارین
علی جهانپور
۰۲:۰۶ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
من به عنوان یک جوان خواستار تغییر سربازی اجباری به سربازی اختیاری و حرفه ای هستم به دلیل اینکه یکی از موانع ازدواجم و ادامه تحصیل دادنم برای معافیت موقت و همچنین دیر وارد بازار کار شدن و هدر رفتن دو سال از بهترین دوران عمرم همین سربازی هست واقعا حس بدی دارم در صورتی که اگه این سربازی نبود شاید اصلا ادامه تحصیل نمیدادم یا تا کارشناسی ادامه میدادم و با این اوضاع اقتصادی نابسامان
ناشناس
۰۲:۰۲ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
کسانی که متاهلو صاحب‌فرزند هستند رو معاف کنید‌خواهشا اینجوری هم شوق جوانان برا ازدواج زیاد میشه و هم از ازدواج صوری جلوگیری خواهد شد
ناشناس
۰۱:۵۸ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
خطاب این مسئول مجلس .فروش سربازی مبلغ حقوق یک کارمند و سرباز حقوق یک کارگر .قائم آل محمد جمال عاشقی