سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی مطرح کرد؛

بیش از ۱۴ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی در خراسان رضوی

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۱۴ هزار و ۵۴۵ زن سرپرست خانوار در حال حاضر تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسعود فیروزی سرپرست بهزیستی خراسان رضوی در سومین جلسه فصلی بنیاد صیانت از نهاد خانواده گفت: ۷ هزار و ۱۳نفر از زنان سرپرست خانوار از بیمه درمان استفاده می‌کنند و۳هزار و ۴۴۰ نفر تحت پوشش بیمه روستایی و عشایری هستند.

او افزود: ۵۵۵ زن از کمک‌های خانواده‌های چندقلویی استفاده می‌کنند و ۱۶۷۴ نفر از آنان به اشکال مختلف توانمند شده‌اند، ۱۸۹ گروه همیار زنان نیز از بین این مددجویان تشکیل شده که به صورت مستقلی، فعالیت اجتماعی دارند و می‌توانند معیشت و زندگی خود را اداره کنند.

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی اورژانس اجتماعی بهزیستی را یکی از کامل‌ترین شبکه‌های خدمات اجتماعی به خانواده‌ها ارزیابی کرد و ادامه داد: هیچ دستگاهی در سطح کشور، چنین شبکه‌ی خدماتی بزرگ و جامعی ندارد، ما در مسائل خانوادگی، در تمام معاونت‌ها فعالیت‌های تعریف‌شده‌ای داریم و موضوع خانواده، به یک معاونت و یک بخش اختصاص ندارد.

فیروزی همچنین با اشاره به دریافت اعتبارات ویژه برای مشاوره به منظور پیشگیری از طلاق بیان کرد: همین‌جا اعلام می‌کنم هر تعداد زوج که برای این مشاوره به بهزیستی معرفی شوند پنج جلسه مشاوره رایگان دریافت می‌کنند و هیچ محدودیتی برای پذیرش در این زمینه نداریم.


بیشتربخوانید



آموزش هزار و ۵۰۰ نفر در زمینه پیش از ازدواج

حسین تنها طلب معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی نیز در خصوص فعالیت‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و طلاق تصریح کرد: در سال ۹۹ با وجود محدودیت‌های کرونایی در برگزاری دوره‌های حضوری آموزش، ۸۲ دوره در زمینه آموزش پیش از ازدواج با ظرفیت کاری ۳۳۰ ساعت برگزار گردیده و ۱۵۰۰ نفر از این آموزش‌ها برخوردار شده‌اند.

او افزود: همچنین در زمینه ارتقای مهارت‌های زوجین ۱۲۹ مورد کلاس برگزار شده که ۵۱۶ ساعت حجم کار بوده و ۲۶۶۰ نفر از این آموزش‌ها بهره‌مند گردیده‌اند.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین در بخش مشاوره تلفنی بهزیستی۲۷ روان‌شناس در سه شیفت مشغول پاسخگویی به متقاضیان این نوع مشاوره هستند.

۵۲ هزار تماس با ۱۴۸۰ در سال ۹۹

تنها طلب با اعلام اینکه شماره ۱۴۸۰ در تمام استان در اختیار شهروندان می‌باشد بیان کرد: در سال ۹۹ بالغ بر ۵۲ هزار تماس با این بخش از سوی مردم برقرار شده که ۷۹ درصد آن‌ها شامل ۴۱ هزار و ۵۰۰ مورد مربوط به اختلافات زوجین و مشکلات خانوادگی بوده است، همچنین مشکلات روانی اجتماعی ۹ هزار و یکصد تماس را شامل شده که ۱۸ درصد کل تماس‌ها را دربر می‌گیرد.

او تصریح کرد: در قسمت فرزندپروری ۱۴۰۰ نفر تماس گرفته‌اند که ۸/۲ درصد میزان کل تماس‌ها بوده است.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی همچنین از فعالیت ۲۲۹ مرکز که مشاوره‌های حضوری به مراجعین ارائه می‌دهند خبر داد و تاکید کرد: در میان این مراکز، خانه سلامت روان محلی ۴۱ مرکز، دفاتر مشاوره ۶۱ مرکز، مرکز مشاوره عمومی ۹۷ مورد و مرکز مشاوره تخصصی ۳۰ مورد می‌باشند.

تنهاطلب با بیان اینکه کل مراجعین به این مراکز ۵۰ هزار مورد در سال ۹۹ بوده اظهار کرد: از این تعداد ۱۸ هزار و ۹۶۰ مورد مشاوره قبل از ازدواج، ۱۷ هزار و ۱۴۸ مورد مشکلات خانوادگی، ۱۲ هزار و ۱۳۲ مورد فرزندپروری و ۸ هزار و ۱۶۰ مورد، سایر مراجعات را در بر می‌گیرد.

۲۴ هزار و ۳۰۰ پرونده طلاق در سال ۹۹ به بهزیستی ارجاع شده

او در زمینه مشاوره قبل از طلاق افزود: در یازده ماه گذشته سال ۹۹ جمعا ۲۴ هزار و ۳۰۰ پرونده به مرکز پیشگیری از طلاق ارجاع گردیده که در مجموع ۱۰۳ جلسه مشاوره برای زوجین برگزار شده است.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی علل مهم طلاق در خراسان رضوی را اعتیاد و بیکاری، روابط فرازناشویی و خشونت خانگی برشمرد و ادامه داد: ۷۰ مرکز مجری در شهرستان‌های استان در زمینه غربالگری، ۵ مرکز جهت مداخله، ۴۷ مرکز به منظور مشاوره، ۱۸ کلینیک مددکاری و ۳۰ پیشخوان دولت در این بخش فعالیت دارند.


انتهای پیام//ف. ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.