سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مواد محترقه جدید در کمین کودکان و نوجوانان

مواد محترقه جدیدی که این روز‌ها به عنوان ترقه خرید و فروش می‌شوند قوی‌ تر و خطرناک‌تر از گذشته شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، جعفری مدیر عامل سازمان آتش نشانی قم گفت: این روز‌ها مواد محترقه‌ای در بازار خرید و فروش شده و به دست کودکان و نوجوانان می‌رسد که بسیار قوی‌تر و خطرناک‌تر از گذشته است و در صورت تماس با حرارت و یا ایجاد اصطکاک در جیب به راحتی  منفجر می‌شوند.

او ادامه داد: کودکان و نوجوانان این مواد محترقه را در جیب خود یا قسمتی از خانه نگهداری می‌کنند و این مواد در صورت تماس با گرما و یا اصطکاک قابل انفجار هستند و  خرابی و آتش سوزی‌های خطرناکی را به بار می آورند.

جعفری به خانواده‌ها هشدار داد تا در روز چهارشنبه سوری مراقب فرزندان خود باشند تا دست به کار‌های خطرناکی همچون ترقه بازی نزنند.

او گفت: خانواده‌ها در این ایام تا حد امکان بیرون نروند و خودرو‌های خود را در خیابان پارک نکنند.

چاوشی ،مسئول آموزش اورژانس ۱۱۵ قم هم گفت: هر سال به دلیل مراسم چهارشنبه سوری شاهد حوادث ناگواری هستیم که گا‌ها فرد مصدوم تا پایان عمر خود با مشکلاتی  از جمله آسیب‌های چشمی، شنوایی، سوختگی‌های شدید و قطع عضو‌هایی مواجه می‌شود به طوری  که فرد نمی‌تواند به زندگی عادی خود ادامه دهد و حتی گا‌ها افراد به دلیل سوختگی‌های شدید جان خود را از دست می‌دهد.

او با بیان این که بیشتر مصدومان را افراد کم سن و سال تشکیل می‌دهند، افزود: کودکان، نوجوانان و جوانان به دلیل ناآگاهی و یا هیجان‌های کاذب از مواد محترقه استفاده می‌کنند که سبب وقوع حوادث ناگواری می‌شوند؛ خانواده‌ها می‌توانند با کنترل فرزندان خود از وقوع چنین حوادثی پیشگیری کنند.

منبع:صدا و سیما

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.