سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دست اندازی به منابع طبیعی مشکل اساسی مازندران

تصرف منابع طبیعی برای ساخت غیر مجاز ویلا مشکل اساسی مازندران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام محمد صادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران در دیدار کارکنان و قضات دادگستری استان با رئیس قوه قضائیه گفت: تصرف منابع طبیعی و تغییر کاربری غیرمجاز برای ساخت ویلا مشکل اساسی مازندران است.

او بر ضرورت راه اندازی مجتمع ویژه رسیدگی به جرائم اراضی ملی و کشاورزی در مازندران تاکید کرد و افزود: با راه اندازی این مجتمع پرونده‌های تجاوز به حریم دریا، جنگل، اراضی کشاورزی، تصرف عرصه‌های طبیعی و ساخت وساز‌های غیرمجاز با سازوکار مناسب تری بررسی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری مازندران ادامه داد: ۳۷۶ هکتار از منابع ملی تاکنون در مازندران به بیت المال بازگردانده و ۲۹۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی که تغییر کاربری داده شده بودند نیز به وضع سابق برگشت داده شد.

حجت الاسلام  اکبری ، دریا خواری را نیز از دیگر مشکلات استان اعلام کرد و گفت: در حوزه ساحل نیز ۹۰ کیلومتر از نوار ساحلی که غیر قانونی تصرف شده بود آزادسازی شده است.

او مبارزه با فساد و مفسدان اقتصادی را از اولویت‌ها مهم اعلام کرد و افزود: دستگاه قضائی در چند سال گذشته با همکاری نهاد‌های امنیتی فضای استان را برای مفسدان نا امن کرده و بسیاری از پرونده‌های تخلفات اقتصادی نیز بررسی و مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به فعالیت ۵۸۸ قاضی در استان گفت: به ازای هر پنج هزار و ۵۸۴ نفر در استان یک قاضی مشغول کار است و یکی از گلایه‌های مردم در استان مازندران، اطاله دادرسی است.

حجت الاسلام اکبری افزود: ۵۶ هزار و ۶۲۸ پرونده معوق در استان وجود داشت که در پایان بهمن ماه به سه هزار و ۶۸۳ پرونده کاهش یافته است.

انتهای پیام/ ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.