سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تفریشی مطرح کرد؛

استفاده سیستماتیک از حقوق بشر این مفهوم مقدس را آلوده کرده/ ایران مخالف تمدید ماموریت گزارشگر ویژه است

معاون امور بین‌الملل ستاد حقوق بشر گفت: استفاده کردن از واژه حقوق بشر به صورت سیستمی مفهوم این مقدس را آلوده کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سید مجید تفرشی، معاون امور بین‌الملل ستاد حقوق بشر در نشست مشترک ستاد با سفرا، کارداران و روسای نمایندگی‌های بین المللی سازمان ملل مقیم تهران که با عنوان حقوق بشر در عصر مسئولیت پذیری و حسابرسی برگزار شد ضمن اشاره به حضور هفتاد درصدی جامعه دیپلماتیک مقیم تهران در جلسه گفت: این حضور نماد اهمیت موضوع حقوق بشر نزد افکار و جوامع بین المللی را نشان می‌دهد.

تفرشی ادامه داد: در دنیایی زندگی می‌کنیم که تولیدکنندگان اصلی سلاح در دنیای غرب و آمریکا بیشترین ادعای دفاع از حقوق بشر را سر می‌دهند.

وی با اشاره به قطعنامه سال ۱۹۹۰ گفت: سال ۱۹۹۰ وزرای خارجه سازمان کنفرانس اسلامی در راستای ارتقا اعلامیه جهانی حقوق بشر ۱۹۴۸ قطعنامه‌ای را به صورت اجماع به تصویب رساندند سندی که بعد‌ها هم به اعلامیه قاهره معروف شد، اما این دستاورد مهم بلافاصله توسط برخی دولت‌های غربی مورد حمله قرار گرفت.

معاون امور بین‌الملل ستاد حقوق بشر ادامه داد: این اقدام که نقض فاحش اصول و اهداف همان قطعنامه به اصطلاح عرفی شده ۱۹۴۸، خصوصا بند‌های مربوط به حق آزادی بیان و ابراز عقیده است.

وی تصریح کرد: تمدید قطعنامه گزارشگر ویژه اقدامی سیاسی است، زیرا علیرغم تمامی فشار‌های آمریکا و چند کشور مشخص غربی مجموع آرا کشور‌هایی که با رای ممتنع غایب و یا منفی خود از این قطعنامه حمایت نکرده اند، از آرا مثبت آن بیشتر است.

تفرشی درباره هدف از برگزاری این جلسه مشترک گفت: هدف اطلاع رسانی است و محتوی آن‌ها عمدتا ذیل دو محور ملاحظات، نگرانی‌ها و نقض‌های فاحش حقوق بشر از منظر جمهوری اسلامی ایران و ارائه دستاورد‌ها و ابتکارات کشور در حوزه حقوق بشر است.

معاون امور بین‌الملل ستاد حقوق بشر بیان کرد: سوء استفاده سیستماتیک از حقوق بشر این مفهوم مقدس را آلوده کرده است در عصر دسترسی به اطلاعات انواع تحریم‌های فراقطعنامه‌ای و یکجانبه علیه ملت ایران توسط آمریکا و دولت‌های غربی به بهانه تحت فشار بودن از سوی آمریکا، مصداق نقض فاحش قواعد بین الملل است.


بیشتر بخوانید

سنگ تمام آمریکا و کشورهای اروپایی در عرصه نقض نرم‌افزاری حقوق مردم ایران


وی با اشاره به اظهارات سازمان who که گفته ایران بعنوان کشوری که به دلیل تحریم حتی از خرید ماسک محروم بوده است گفت: امروز در کنار تولید واکسن بومی، یکی از کشور‌های موفق در مبارزه با ویروس کروناست.

تفرشی گفت: ایران مخالف تمدید ماموریت گزارشگر ویژه کشوری بوده و این اقدام سیاسی و مزدورانه را حرکتی در مسیر نقض سیستماتیک حقوق شهروندان خود خصوصا توسط بانیان قطعنامه می‌داند.

معاون امور بین‌الملل ستاد حقوق بشر تصریح کرد: ستاد حقوق بشر اعلام آمادگی دارد تا برای کار با کلیه کشورها، سازمان‌های مردم نهاد و وجدان‌های بیدار جامعه جهانی برای پایان دادن به سوء استفاده ابزاری و گزینشی نسبت به حقوق بشر همکاری کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.