سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام روزانه ۲۰ هزار تست کرونا در خوزستان

استاندار خوزستان گفت: در ۸ روز گذشته به صورت متوسط روزانه ۲۰ هزار تست در استان انجام شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار خوزستان در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا با بیان این که در ۸ روز گذشته به صورت متوسط روزانه ۲۰ هزار تست کرونا در خوزستان انجام شده است، گفت: افزایش شدید تست‌ها و انجام روزانه ۲۲ هزار تست و ردیابی بیماران، اقدام بزرگی برای مبارزه با این ویروس و شناسایی بیماران است که انجام تست زیاد موجب شده که مبتلایان در بدو بیماری، شناسایی و درمان و قرنطینه شوند.

او افزود: با انجام تست‌های زیاد، شاهد خروج ۴ شهرستان از وضعیت قرمز و ۳ شهرستان از وضعیت نارنجی بودیم و طبق نمودار‌ها شرایط به جز یک یا ۲ شهرستان، در حال تثبیت و در حال مدیریت است که باید این ۲ شهرستان نیز مدیریت شوند.

سلیمانی دشتکی با تاکید بر رفع کمبود ها، نیاز‌ها و مشکلات بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها  اظهار داشت: مردم، جامعه هدف و بهداشت و درمان، ضلع مهم و حیاتی برای قطع زنجیره کرونا هستند و تشدید طرح شهید سلیمانی و کمک به اجرای محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها ۲ ضلع دیگر قطع این زنجیره هستند و همه ادارات و سازمان‌ها در خدمت این ۳  ضلع هستند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه حضور در مراسم برای همدردی با آلام عزاداران یا حضور در جشن‌ها ارزش بالایی دارد، اما همه می‌دانیم در حال حاضر مرگبارترین شیوه ممکن گسترش ویروس، حضور در مراسم است، تصریح کرد: یک بیمار می‌تواند ۴۰۰ بیمار را آلوده کند که از طریق رسانه‌ها و همچنین بزرگان طوایف در خصوص جلوگیری از برگزاری مراسم صحبت شده است.

این مقام مسئول بیان داشت: مشاغل گروه ۱ گسترده بوده و از ۴۶ هزار شغل، ۳۰ هزار شغل یعنی حدود ۷۰ درصد در گروه یک هستند که باید در این خصوص تجدید نظر شود و کمیته‌ای در حال بررسی این موضوع است تا مشاغلی که به خدمات عمومی لطمه نمی‌رسانند را محدودتر یا تعطیل کنیم و عوارض آن را می‌پذیریم.

 سلیمانی‌دشتکی اظهار کرد: انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها و شرکت‌های بزرگ مستقر در خوزستان تمام امکانات خود را در اختیار طرح بیماریابی شهید سلیمانی قرار دهند.

او  با تاکید بر لزوم جلوگیری  از برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری گفت: با اقدامات انجام‌شده، موج سوم کرونا در حال کنترل است، اما با توجه به اینکه در آستانه چهارشنبه‌سوری هستیم از همه اصحاب رسانه، صدا و سیما، شیوخ و بزرگان می‌خواهم پویش‌های مردمی "نه به عید" و "نه به سفر‌های عید"، را راه اندازی کنند تا شرایط، بهتر کنترل شود، زیرا چهارشنبه‌سوری علاوه بر مرگ و مشکلاتی که بر اثر موارد منفجره ایجاد می‌کند، مرگ‌های ناشی از کرونا را نیز در آینده افزایش می‌دهد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه پس از مسافرت‌های نوروزی، ۱۳ به در در پیش است که از همه افراد صاحب نظر و اندیشمندان می‌خواهم که در این زمینه کار کنند، افزود: باید پویش "کمک‌های مومنانه" نیز راه بیافتد و با توجه اعمال محدودیت‌ها و وارد شدن فشار به مردم باید این کمک‌ها با حجم بیشتری اجرا شود.

این مقام مسئول اذعان داشت: از مردم می‌خواهیم سفر را از برنامه خود حذف کنند، اما در صورت سفر بین مناطق زرد باید نکات بهداشتی را رعایت کنند و تردد بین استانی به خوزستان ممنوع شده است و تنها با بررسی دقیق، امکان تردد وجود دارد که باید این طرح تا چهارشنبه ادامه یابد.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: در روز‌های عید نوروز تردد بین مناطق زرد مشکلی ندارد، اما محدودیت تردد در مناطق نارنجی و قرمز مانند گذشته اعمال می‌شود که امیدوارم هفته آینده خبر بهتری در خصوص تغییر وضعیت داشته باشیم.

او در خصوص وضعیت مرز‌های خوزستان نیز اظهار داشت: بخش مسافری مرز‌های خوزستان همچنان بسته است و تنها بخش تجاری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی فعال است. تا هفته آینده باید بخش مسافری مرز‌ها بسته باشد و اگر وضعیت از نارنجی خارج شد، می‌توانیم در این خصوص تجدید نظر کنیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه  دستگاه‌های غیرضروری باید با ۱۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند، اما برخی دوستان به علوم پزشکی که باید با تمام ظرفیت کار کند، اخطار داده‌اند بنابراین در این زمینه باید دقت شود، تصریح کرد: مصوبات با همین روند اجرا خواهند شد.

این مقام مسئول در پایان گفت: اما مشوق‌هایی به مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ تعلق خواهد گرفت که مهلت اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده، استمهال حق بیمه کارفرما و اختصاص تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد برخی از این مشوق‌ها هستند به سایر مشاغل نیز تسهیلات با مبلغ ۱۲ میلیون تومان با بهره کم تعلق خواهد گرفت.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.