سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو شورای شهر تهران خبر داد:

شست و شوی حیاط شورا و شهرداری با آب لوله کشی/ تهران سالانه ۱۷ تا ۲۵ سانتی متر نشست می کند

امانی گفت: متاسفانه برای شست و شوی حیاط شورا و شهرداری از آب لوله کشی استفاده می‌شود، ما باید از خودمان شروع کنیم و بعد از مردم متوقع باشیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر اظهار کرد: در ابتدا باید این نکته را بگویم که حجم ریزش‌های جوی در سال جاری نسبت به سال گذشته حدود ۲۴ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: همچنین آمار‌ها حاکی از آن است که ذخیره سد‌های ۵ گانه تهران هم ۶۴ میلیون متر مکعب کاهش داشته است و امسال با یکی از کم سابقه‌ترین خشکسالی‌ها مواجه هستیم.


عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: با وجود تذکرات فراوان، اما متاسفانه کارکنان شهرداری برای شست و شوی حیاط شورا و شهرداری از آب لوله کشی استفاده می‌کنند، ما باید از خودمان شروع کنیم و بعد توقع همکاری از مردم داشته باشیم.

امانی تاکید کرد: سیستمی که در حال حاضر برقرار است نه تنها هزینه‌های سنگین مدیریت روان آب را به شهرداری تامین می‌کند بلکه آلودگی هواو کاهش ذخایر آب‌های زیر زمینی را هم با خود به دنبال دارد.

وی یادآور شد: در کشوری همچون اروپا حتی برای ۴۰ میلی متر نشست زمین هم کمیته بحران تشکیل می‌دهند، اما در تهران سالانه ۱۷ تا ۲۵ سانتی متر نشست زمین رخ می‌دهد.

عضو شورای شهر تهران گفت: احداث چاه‌ها و حوضچه‌های جذبی راهکار حل این معضل است، اما عزم و جدیتی در مدیریت شهری برای کاهش مصرف آب و مدیریت روان آب وجود ندارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.