سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بزرگترین مرکز تولید نهال پسته کشور با هدر رفت صفر آب در ساوه

هدر رفت آب در بزرگترین مرکز تولید و تکثیر نشاء و نهال پسته در شهر آوه استان مرکزی صفر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، بزرگترین مرکز تولید و تکثیر نشاء و نهال پسته کشور در شهر آوه استان مرکزی با استفاده از مدرترین و بروز‌ترین تجهیزات و تکنولوژی آبرسانی هدر رفت آب را به صفر رسانده است.

این مرکز ضمن ایجاد ۱۰۰ فرصت شغلی برای جوانان ساوجی، زمینه برای رونق تولید بیشتر این محصول ارزشمند و ارز آور در کشور را فراهم کرده است.

بردشیری مدیر مرکز تولید و تکثیر نشاء و نهال پسته کشور در شهر آوه میزان هدر رفت آب را در این گلخانه صفر عنوان کرد و گفت: سیستم نوین آبیاری از کف منطبق بر شرایط تولیدات گلخانه است و عملکرد تولید این محصول نیز در این روش چند برابر می‌گردد.

بردشیری افزود: در گلخانه نرسری (کشت کنترل شده) از مدرترین و به روز‌ترین تجهیزات و تکنولوژی‌ها برای آبرسانی، تنظیم رطوبت خاک، دمای محیط، کنترل آفت‌ها استفاده می‌شود و دراین شرایط زمینه برای رشد بهتر و سریع‌تر گیاه فراهم می‌شود.

او مدت رشد نشاء اولیه را ۴۰ روز بیان کرد و افزود: نشاء‌ها بعد از رسیدن به اندازه مطلوب برای رشد و نهال شدن به گلخانه‌ی همجوار منتقل می‌شود.

مدیر مرکز تولید و تکثیر نشاء و نهال پسته شهر آوه مقاومت در برابر سرمازدگی، افزایش تولید محصول، زود به بار نشستن درخت و تک پایه بودن که سبب مکانیزه شدن شیوه برداشت محصول می‌شود را از اصلی‌ترین مزایای نهال‌های تولیدی دانست.


این گلخانه از سال گذشته با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیاردتومانی بخش خصوصی احداث شد و توانمندی تولید یک میلیون نهال ونشاء پسته را در هر دوره ۴۰ روزه تولید دارد.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.