سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸۵ کیلومتر از جاده‌های مهاباد برف‌روبی و نمک‌پاشی شد

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: پس از بارش برف از شب گذشته تاکنون ۸۵ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی این شهرستان برف‌روبی و نمک‌پاشی شده است.

محسن خادمی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: با تلاش شبانه‌روزی عوامل راهداری، بامداد امروز ۱۵ کیلومتر گردنه جواله رشان، ۳۰ کیلومتر جاده مهاباد- بوکان، ۲۵ کیلومتر محور مهاباد- سردشت و ۱۵ کیلومتر محور مهاباد- میاندوآب برف‌روبی و نمک‌پاشی شد.

او افزود: در قالب این برف روبی ۸۰ ماسه و نمک نیز به سطح جاده‌ها برای جلوگیری از لغزندگی پاشیده شده است.

خادمی ادامه داد: در این مدت همچنین ۲۵ دستگاه در گردنه زمزیران و ۱۵ دستگاه گرفتار شده در گردنه جواله رشان توسط امدادگران اداره نجات یافتند.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد اضافه کرد: هم‌اکنون تردد در همه محور‌های مهاباد باز و ترافیک روان است و عبور در گردنه‌ها و مناطق کوهستانی به کندی صورت می‌گیرد.

او بیان کرد: با توجه به کاهش دید افقی و کاهش دما در محور‌های مواصلاتی و به‌ویژه در گردنه‌ها، رانندگان از تردد غیرضروری خودداری کرده و نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل و سپس اقدام به مسافرت کنند.

خادمی گفت: امسال برای تسریع در عملیات راهداری و برف‌روبی در این شهرستان علاوه بر راهدارخانه مرکزی، راهدارخانه "کیتکه" (گردنه جواله‌ره‌شان) و "کله‌گاوی" (گردنه زمزیران) در مسیر مهاباد - سردشت، "قره‌بلاغ" (مسیر مهاباد - بوکان) و ۲ راهداری سیار در گردنه "آفان" و گردنه "شیخان" این شهرستان نیز فعال است.
انتهای پیام/ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.