سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید لیبی بر برگزاری انتخابات در موقع مقرر

در پی انتصاب رئیس شورای جمهوری لیبی، این کشور بدنبال برگزاری انتخابات قانونی در تاریخ مقرر است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آناتولی، «محمد المنفی»، رئیس جدید شورای ریاست جمهوری لیبی، روز جمعه گفت این شورا تمام تلاش خود را برای پشت سر گذاشتن مشکلات گذشته و آغاز روند صلح برای ساخت یک کشور دموکراتیک که در آن حقوق و آزادی هم حفظ می‌شود، انجام خواهد داد.

او اضافه کرد: با توجه به وظایفی که به شورا محول شده است ما تلاش خواهیم کرد تا صلح را تحکیم و زمینه حمایت از کمیته نظامی ۵ + ۵ را فراهم کنیم تا نهاد‌های نظامی را بر پایه‌های کاملاً حرفه‌ای و ملی متحد کنیم.

کمیته نظامی شامل ۵ عضو از دولت قانونی و ۵ عضو دیگر از شبه‌نظامیان تحت فرمان «خلیفه حفتر» است، و ماموریت آن‌ها نظارت بر آتش‌بس است.

رئیس جدید شورای ریاست جمهوری لیبی افزود: ما در تلاش برای همکاری با دولت وحدت ملی جدید به ریاست «عبدالحمید دبائبا» هستیم تا شرایط احتمالی برای رسیدگی سریع به پرونده‌های لازم مانند مقابله با ویروس کرونا و تهیه واکسن را فراهم کنیم.

المنفی در ادامه گفت: لیبی در آستانه مرحله جدیدی است و ما منتظر هستیم روند تحول دموکراتیک را به عنوان یک کشور موثر تکمیل کنیم و تمام تلاشمان را در همه سطوح به کار خواهیم گرفت تا از برگزاری به موقع انتخابات در ۲۴ دسامبر ۲۰۲۱ بمنظور تحکیم اصل انتقال صلح آمیز قدرت، اطمینان حاصل کنیم.

لیبی از سال ۲۰۱۱ میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیرو‌های «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) با هدف برکناری «معمر قذافی» دیکتاتور وقت این کشور، با تنش‌های سیاسی و درگیری‌های نظامی بسیار گسترده‌ای روبه‌رو بوده است و در نهایت به ۲ بخش شرقی و غربی تقسیم شد. در بخش غربی با مرکزیت طرابلس دولتی موسوم به «وفاق ملی» به ریاست «فایز السراج» بر سر کار آمده و در بخش شرقی و جنوب نیز «خلیفه حفتر» ژنرال بازنشسته ارتش بر امور مسلط شده است.

انتهای پیام/

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.