سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه خدمات بیمه سلامت به حدود ۱۰ هزار بیمار مبتلا به کرونا دراستان همدان

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از ارائه خدمات این اداره کل به ۹هزار و ۶۳۵بیمار مبتلا به کرونا در همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سعید فرجی مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه بیمه سلامت با شیوع بیماری کرونا چند اقدام مهم انجام گرفته است گفت: برای پیشگیری از تجمع مردم و کاهش شیوع کرونا تمدید اعتبار دفترچه‌های بیمه سلامت در صندوق‌های مختلف انجام شد.

او در ادامه افزود: طبق این اقدام اگر بیمه شده‌ای دفترچه بیمه داشت و برگه آن تمام نشده بود، دیگر نیازی نبود که به مراکز تمدید اعتبار مراجعه کند و طبق اعلام ما به مراکز درمانی، پذیرش بیمار صورت می‌گرفت.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان کاهش زمان پاسخ دهی به آزمون وسع را اقدام بعدی بیمه سلامت در کنترل بیماری کرونا دانست و گفت: وقتی آزمون وسع برگزار می‌شد گاهی یک ماه زمان می‌برد تا پاسخ آن ارسال شود، اما طبق اعلام سازمان بیمه سلامت روزانه این کار انجام می‌گرفت تا بیماران بتوانند زودتر از خدمات بیمه درمانی بهره‌مند شوند و کنترلی بر شیوع بیماری کرونا نیز باشد.

فرجی با اشاره به اینکه تیمی از پزشکان و پرستاران متخصص کشور  نیز برای پاسخگویی به مسائل کرونا به کار گرفته شدند تا مردم پاسخ سوالات و نگرانی‌های خود را نسبت به این ویروس ناشناخته از طریق سامانه ۱۶۶۶ دریافت کنند گفت: البته این سامانه برای رسیدگی به شکایات است که در ایام ابتدایی بیماری کرونا پاسخگوی سوالات مردم شد تا بار مراجعات غیرضروری به مراکز درمانی کم و بیماری کرونا کنترل شود.

او گفت: از ابتدای بیماری کرونا تقریبا به ۱۰ هزار و ۴۸۴ پرونده بیمار مبتلا به کرونا در استان رسیدگی شده که تعداد بیماران ۹هزار و ۶۳۵ نفر بودند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه برخی از بیماران دو و یا سه بار خدمات دریافت کردند تاکید کرد: ۴ میلیون و۳۰۰ هزار تومان هزینه بستری هر بیمار مبتلا به کرونا بود که می‌توان گفت تاکنون بیمه سلامت استان ۴۱میلیارد و ۴۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای بیماران مبتلا به کرونا هزینه کرده است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.