سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتخار آفرینی ۳ روستای فارس در جشنواره روستا‌های دوستدار کتاب

اکبرآباد پاسارگاد روستای دوستدار کتاب و «ولیعصر» مرودشت و «بریز» لارستان روستاهای شایسته تقدیر در هفتمین دوره جشنواره عشایر و روستاهای دوستدار کتاب کشور شناخته شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در مراسم تقدیر از ۱۰ روستای دوستدار کتاب و ۱۵ روستای شایسته تقدیر که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: در این دوره از جشنواره روستای اکبرآباد شهرستان پاسارگاد از استان فارس روستای دوستدار کتاب و یکی از ۱۰ روستای برگزیده این دوره جشنواره شناخته شد؛ همچنین ۲ روستای ولیعصر (عج) شهرستان مرودشت استان فارس و روستای بریز شهرستان لارستان نیز به عنوان روستا‌های شایسته تقدیر در این جشنواره معرفی و تقدیر شدند.

صابر سهرابی افزود: هاجر زارع کردشولی کتابدار کتابخانه عمومی روستای اکبرآباد پاسارگاد و مجری طرح برنامه‌های ترویجی روستای اکبرآباد و مژگان زارع کتابدار کتابخانه عمومی روستای ولیعصر (عج) و مجری برنامه‌های کتابخوانی این روستا به همراه نمایندگانی از روستای بریز لارستان، لوح تقدیر و نشان افتخار خود را با حضور اینجانب و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس همزمان با برپایی آیین اختتامیه کشوری، دریافت کردند.

او اظهارداشت: در هفتمین دوره جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب ۲۰۵۰ روستا و آبادی عشایری از ۳۰ استان کشور در جشنواره شرکت کردند.

سهرابی بیان کرد: پس از داوری آثار رسیده در نهایت ۵۵ نامزد این رقابت معرفی شد که از این میان ۱۱ روستا متعلق به استان فارس بود. داوری جشنواره بر اساس شاخص‌های متعددی انجام پذیرفت. ارزیابی فعالیت هر روستا بر اساس نیاز‌های محلی، آیین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی و همچنین جلب مشارکت مردمی و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی برای تامین هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری از مولفه‌های مهم داوری جشنواره بود. همچنین طراحی یا اجرای برنامه برای زنان، کودکان و نوجوانان نیز از دیگر شاخص‌های تأثیرگذار جشنواره است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.