به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در مراسم امضای تفاهم نامه بازسازی کامل ۳۱ رام قطار مترو، نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده و انعقاد قرارداد خرید ۱۰۵ دستگاه واگن قطار مترو اظهار کرد: وقتی شبکه ساخت مترو آغاز شده است نمیتوان از آن کوتاه آمد و بخشی از آن را نساخت.
وی ادامه داد: کلنگ ساخت ایستگاه حقانی و میر داماد قبل از انقلاب زده شده بود، اما هنوز به راندمان اصلی خود نرسیده است، زیرا در خط یک قطار باید هر دو دقیقه یکبار بیاید، اما اکنون مترو هر سه دقیقه یک بار به ایستگاه میرسد.
هاشمی با بیان اینکه نتوانسته ایم از مترو استفاده کنیم گفت: ما هزینه کردهایم، اما روی ریل مترو قطار نگذاشته ایم و به همین دلیل از مترو استفاده نکرده ایم.
رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: نباید زیرساختهای مترو وابستگی داشته باشند و دشمنان از این جهت ما را دچار خسران کنند.
وی وی با اشاره به قرارداد ساخت واگنهای مترو در داخل کشور بیان کرد: اگر تمام بخشها فعال شوند، به ۲۵ هزار شغل میرسیم و با تأمین اعتبار باید ساخت قطارها را در دستور کار قرار داد تا منجر به دریافت اعتبارات بانکی نشد.
هاشمی ادامه داد: ما باید ۱۲ خط مترو در حدود ۴۵۰ کیلومتر داشته باشیم تا بتوانیم آلودگی هوای تهران را کنترل کنیم و همچنین سیستم اتوبوسرانی هم با این تفکرات میتواند به صورت بومی ساخته شود، زیرا در تهران به ۹ هزار اتوبوس برقی احتیاج داریم و همچنین در آینده باید به سراغ تاکسیهای برقی برویم تا آلودگی هوای تهران کنترل شود.
انتهای پیام/