سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرملین: آمریکا واکسن روسی را ابزار زیرسوال بردن اروپا کرده است

دولت روسیه اعلام کرد آمریکا برای زیر سوال بردن اتحادیه اروپا واکسن روسی کرونا را هدف گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دولت روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد آمریکا واکسن روسی ویروس کووید-۱۹ را ابزاری برای زیر سوال بردن اتحادیه اروپا با استفاده از «تاکتیک اسمیر» کرده است.

یکی از مقامات ارشد کرملین در مصاحبه با اسپوتنیک اعلام کرد: «دولت آمریکا با به راه‌انداختن «کمپین اسمیر» علیه واکسن «اسپوتنیک وی» ساخت روسیه، قصد دارد اروپا را زیر سوال ببرد.»

«تاکتیک اسمیر» تلاشی عامدانه برای نابودی و زیر سوال بردن آبرو و اعتبار یک شخص یا گروهی خاص از راه ایجاد پروپاگاندای منفی علیه اوست. «ایجاد اختلال در کار، افزودن دروغ به برخی حقایق و یا حتی به‌کاربردن دروغ محض» ازجمله راه‌های استفاده از این تاکتیک است.

این مقام ارشد روسیه در بخشی از سخنان خود گفت: «درحالی‌که تقاضا برای واکسن روسی اسپوتنیک در سرتاسر جهان، و به‌طور خاص در کشور‌های اروپایی، افزایش یافته است، آمریکا و متحدانش در تلاش‌اند تا با برنامه‌ریزی کارزار گسترده اطلاعاتی و مغرضانه‌ای علیه تحولات روسیه به‌راه اندازند.»

این اظهارات مقام روس در واکنش به اطلاعاتی است که علیه واکسن روسی کرونا ازسوی رسانه‌های تحت کنترل آمریکا مانند «بنیاد تامسون رویترز، بی‌بی‌سی و اینترنیوز» منتشر می‌شود.

او در این باره هشدار داد آن‌ها برای آنکه ادعا کنند واکسن ما بی‌فایده است مطالبی مانند «افزایش مرگ و میر به دلیل استفاده از واکسن» را منتشر می‌کنند.

این مقام همچنین اعلام کرد آمریکا مدعی شده «مواردی از بی‌کفایتی متخصصان و ایمنی و واکسیناسیون روسیه را منتشر خواهد کرد.»

این مقام سپس با بیان آن‌که کشور‌های اروپایی که واکسن روسی را خریداری کردند مانند «مجارستان، اسلواکی، صربستان، مونته‌نگرو، و سان مارینو» هدف اصلی این کارزار آمریکا هستند، افزود: «تایید واکسن ما ازسوی این کشور‌ها باعث تبلیغات ضد روسی ازسوی آمریکا شده است. به‌طور مثال رسانه‌های هلندی واکسن ما را واکسنی علیه کووید-۱۹ ندانسته و آن را وسیله‌ای برای بیشتر کردن اختلاف در اروپا و ابزار تبلیغاتی روسیه خواندند.»

روسیه در تاریخ ۱۱ اوت ۲۰۲۰ اولین کشوری در جهان بود که واکسن کرونای خود با نام «اسپوتنیک وی» را ثبت کرد. براساس مقاله‌ای که در روزنامه «لنست» به چاپ رسیده، این واکسن تا ۹۶ درصد اثربخشی علیه ویروس کووید-۱۹ را نشان داده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.