سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیانیه روسیه در سالگرد انعقاد معاهده «اساس روابط» با ایران

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای در بیستمین سال انعقاد معاهده موسوم به «اساس روابط ایران و روسیه»، آن را نقطه عطف تاریخی توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه روسیه همزمان با بیستمین سال انعقاد معاهده موسوم به «اساس روابط ایران و روسیه» بیانیه‌ای صادر کرد.

این وزارت‌خانه قرارداد مذکور را نقطه عطف تاریخی در روابط میان ایران و روسیه برشمرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، به مناسبت بیستمین سالگرد دست یابی به پیمان روابط متقابل و اصول همکاری بین روسیه و ایران اعلام کرد: سنت‌های دوستی بین مسکو و تهران هر سال تقویت می‌شود و روابط دو جانبه پتانسیل گسترده‌ای برای تعمیق و گسترش هر چه بیشتر دارد.

او افزود: مسکو و تهران با انجام دادن اقدامات قابل توجه و رسیدن به موفقیت‌هایی در همه زمینه ها، به سالگرد دست یابی به این معاهده نزدیک شده‌اند و این در حالی است که ظرفیت‌های همکاری‌های مشترک و سودمند چشم‌انداز‌های گسترده تری برای تعمیق و گسترش روابط متنوع را ایجاد می‌کند.

۱۲ مارس (۲۲ اسفند) روزی است که قرارداد اساس همکاری‌های جامع ایران و روسیه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی، فناوری و دفاعی بیست ساله می‌شود.

این سند مهم، مرحله‌ای جدید و نقطه عطف تاریخی در تحکیم روابط بین دو کشور در همه عرصه‌ها و یادآور تلاش ایران و روسیه برای ساخت جهانی نو بر پایه رعایت دقیق منشور ملل متحد و موازین حقوق بین‌الملل بشمار می‌رود.

وزارت خارجه کشورمان در خصوص بیستمین سالگرد معاهده اساس روابط متقابل و اصول همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه بیانیه‌ای صادر کرد که در آن آمده است: بیستمین سالگرد «معاهده اساس روابط متقابل و اصول همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه» مصادف با تبادل پیام رهبران جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.