سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معین در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حمله ملخ های صحرایی به کشور آغاز می‌شود

مدیر کل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات از حمله ملخ‌های صحرایی طی روز‌های آینده به برخی استان‌های جنوبی کشور خبر داد.

سعید معین مدیر کل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ورود ملخ‌های صحرایی طی روز‌های آتی به کشور خبر داد و گفت: طی روز‌های آینده دسته‌های زیادی ملخ صحرایی از شمال غرب و غرب عربستان وارد ایران می‌شوند.

او افزود: در ابتدا ملخ‌های صحرایی وارد استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و فارس می‌شوند و در اواسط فروردین با ورود دسته جات جدید، سراسری حمله می‌کنند.

معین با بیان اینکه سطح مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی به تعداد دسته‌ها و زمان ورود بستگی دارد، گفت: اگر ملخ صحرایی در بهمن وارد کشور می‌شد، سطح مبارزه به علت ایجاد ۲ نسل به یک میلیون هکتار می‌رسید، اما همانند سال گذشته امسال هم حمله سراسری در نیمه دوم اسفند آغاز می‌شود.

پیش بینی ۶۰۰ هزار هکتار مبارزه علیه آفت ملخ

مدیر کل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات ادامه داد: با ورود ملخ صحرایی از اواسط اسفند و ایجاد یک نسل ملخ پیش بینی می‌شود که سطح مبارزه به ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار هکتار برسد و سپس ملخ صحرایی وارد شمال هند و پاکستان شود.

او در پایان از تخصیص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی خبر داد و گفت: وزیر جهاد کشاورزی طی نامه‌ای به معاون رئیس جمهور و ستاد بحران خواستار ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار شد که انتظار می‌رود تا پایان فروردین این مبلغ تخصیص داده شود تا مشکلی برای مبارزه نداشته باشیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ممد
۱۹:۵۴ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
گوشت ملخ خیلی خوشمزس برا کباب ما بشون میگیم کلو