سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه قم تاکید کرد؛

لزوم برخورد قاطعانه با دلالان دانه درشت

آیت الله سعیدی گفت: فساد و شرارت دلالان دانه درشت از چالش‌های بزرگ امروز کشورمان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله سید محمد سعیدی،امام جمعه قم  در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به گرانی ها  و آشفتگی بازار به ویژه در ایام پایانی سال گفت: زمانی که اوضاع اقتصادی کشور آشفته می شود تنها کسانی که از این آشفته بازار سود می برند برخی از دلالان و واسطه‌ها هستند.

او افزود:امروز مسئولان کشورمان باید با دلالان، محتکران و مفسدان دانه درشت اقتصادی، چنان برخوردی داشته باشند که مایه عبرت دیگران و خرده پاها شود.

سعیدی  ادامه داد: فساد و شرارت دلالان دانه درشت از چالش‌های بزرگ امروز کشورمان است و مردم و مسئولان باید در برابر آن هوشیار باشند.

امام جمعه قم  با بیان این که مسئولان هریک باید به سهم خود جلوی زیاده خواهی و فساد دلالان را بگیرند، اظهار کرد: مردمی که مسئولان را انتخاب کرده اند، از آن‌ها انتظاراتی دارند و یکی از مهم ترین این خواسته ها، مبارزه با دلالان و مفسدان اقتصادی است.

سعیدی با بیان این که برخورد‌ها با مفسدان اقتصادی به صورت مقطعی و فصلی ارزشی ندارد، گفت: امروز برخی دلالان و واسطه‌ها کنترل بازار را به دست گرفته اند، از این رو دستگاه‌های نظارتی باید به میان مردم و بازار آمده و از نزدیک به وظیفه خود عمل کنند و با مفسدان برخورد کنند.

برخی مفسدان به دنبال تضعیف نظام هستند


آیت الله سعیدی با بیان این که گاهی برخی مفسدان اقتصادی در پشت پرده کسب‌های نامشروع خود اغراض سیاسی هم دارند که مسئله برخورد با آن‌ها حساس‌تر می‌شود، گفت:  آن‌ها به دنبال تضعیف نظام، اثبات ناکارآمدی مسئولان و ناراضی کردن مردم از نظام هستند که خون پاک حاج قاسم به پای آن ریخته شده و حتی خواسته و ناخواسته به دنبال تحقق اهداف شوم نظام استکبار و در فکر طرح کلی نظام سلطه جهانی و براندازی نظام جمهوری اسلامی هستند.

او افزود: بنابراین مسئولانی که غیرت دینی، انقلابی، ملی و ایرانی دارند باید در برابر این مفسدان بیگانه پرست قاطعانه بایستند و اجازه فساد و خیانت به آن‌ها را ندهند و از مردم مظلوم خود در برابر این مفسدان ظالم دفاع کنند.

سعیدی در بخش دیگری از خطبه‌ها به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در روز مبعث نبی مکرم اسلام اشاره کرد و گفت: ایشان در این سخنرانی برای مواجهه با دشمنان بر روی دو عنصر بصیرت و صبر تاکید کردند که بدون شک هرگاه در جامعه این دو عنصر وجود داشته باشد، فتنه دشمنان هیچ زیانی به مردم آن جامعه نمی‌رساند.

دشمن به دنبال تضعیف مبانی دینی است


آیت الله سعیدی گفت: برای حفظ و فعال کردن دو عنصر بصیرت و صبر باید مردم یکدیگر را توصیه به حق و توصیه به صبر کنند تا جامعه به آسانی دستخوش تحرکات و تحریکات دشمنان نشود.


او بی تفاوت کردن مردم در برابر معارف و ارزش‌های دینی و امر به معروف و نهی از منکر را یکی از اهداف جنگ روانی دشمن برشمرد وافزود: وارونه جلوه دادن حقایق دین از جمله اهداف دیگر دشمن در این جنگ نرم است.


خطیب جمعه قم گفت: در مقابل این نیرنگ دشمنان و اهداف شومشان، جوانان به عنوان افسران جنگ نرم وظیفه دارند از فضای مجازی بهترین استفاده را داشته باشند.


آیت الله سعیدی در بخش دیگری از خطبه‌ها با قدردانی از زحمات کادر درمان کشور، بهترین تشکر مردم از مجموعه درمان خدوم و خستگی ناپذیر را رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مراقبت مردم از سلامت خود و جامعه دانست.

قم، الگوی رعایت شیوه نامه های بهداشتی شود


او  در پایان به سفر وزیر کشور به قم و دیدار وی با مراجع عظام تقلید اشاره و از افتتاح طرح‌هایی عمرانی در قم قدردانی کرد و گفت: امیدواریم مردم قم هم در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مراقبت کنند تا کسانی که مشرف به شهر مقدس قم می‌شوند شاهد رعایت مردم قم باشند و به این شهر به عنوان یک الگو در رعایت شیوه نامه‌ها نگاه شود.


آیت الله سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز همچنین به برخی مناسبت‌های پیش رو ازجمله پایان ماه شریف رجب اشاره و پیشاپیش ولادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) اشاره کرد و این ایام را به همه شیعیان و به خصوص پاسداران و جانبازان کشور تبریک و تهنیت گفت.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.