سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرهنگ شیرانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ترافيک نيمه سنگين در محور کرج-چالوس/ از سفرهای غيرضروری خودداری شود

رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: با توجه به افزایش لغزندگی معابر و بارش‌ها توصیه می‌کنیم از سفر‌های غیر ضروری خودداری شود.

سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وضعیت جاده‌های کشور در عصر دوم فروردین اظهار کرد: شاهد ترافیک نیمه سنگین در مسیر جنوب به شمال محور کرج-چالوس(گرماب، نساء، سه راهی دیزین، دهانه جنوبی تونل کندوان، سیاه بیشه) هستيم اما سایر جاده های کشور ترافیک روان و در حال حرکت است.

وی  ادامه داد: به جزء جاده شهداد به نهبندان و خرم آباد پلدختر، تمامی جاده های اصلی و مواصلاتی کشور باز است، با توجه به افزایش لغزندگی معابر و بارش ها توصیه می کنیم از سفرهای غیر ضروری خودداری شود.

سرهنگ شيرانی بيان كرد: در این شرایط رانندگی در جاده ها نیازمند آمادگی لازم ، سالم بودن برف پاک کن و رعایت سرعت مطمئنه و در نظر گرفتن فاصله طولی بیشتر با خودروی جلویی است همچنين در هنگام رانندگی یکی از روشهای بدست آوردن میزان مناسب فاصله طولی با خودروی جلویی ، قاعده ۲ ثانیه است .


بیشتر بخوانید


وی افزود: بدین صورت که راننده در میدان دید جلو خود یک شاخص که می تواند تابلو ، تیر چراغ برق ، پایه پل باشد در نظر بگیرد و به محض عبور خودروی جلویی از مقابل شاخص در نظر گرفته شده ، ۲ ثانیه در ذهن خود شمارش کند . اگر قبل از ۲ ثانیه به نقطه شاخص رسید فاصله کم و نامناسب بوده و بعد از ۲ ثانیه فاصله مناسب حفظ شده است. البته در زمان بارندگی و لغزندگی جاده می بایست این فاصله بیشتر در نظر گرفته شود.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۲۳ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
خیلی مملکت باحالی داربم.مسئولان بیکفایت راهها رو باز میزارن بعد به مردم میگن سفر نرید ؟؟؟