سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۶۸ اصله نهال به یاد اهداکنندگان عضو لرستان کاشته شد

۶۸ اصله نهال به یاد ۶۸ اهداکننده عضو لرستانی توسط دانشگاه علوم پزشکی استان در بام خرم‌آباد کاشته شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، ۶۸ اصله نهال  به یاد ۶۸ اهداکننده عضو لرستانی توسط دانشگاه علوم پزشکی استان  لرستان در بام خرم‌آباد کاشته شد.

 در این مراسم که محمدرضا نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان و مظفر افشار پدر بلوط استان و تعدادی از فعالان زیست محیطی حضور داشتند این نهال‌ها در بام خرم‌آباد کاشته شد.

محمدرضا نیکبخت در این آیین ضمن تجلیل از تعدادی از اعضای خانواده اهداکنندگان عضو در استان گفت: کاری که خانواده این عزیزان انجام دادند، بسیار ارزشمند بود که جای تقدیر و تشکر دارد.

او بیان کرد: امروز با حضور همه مردم برای کاشتن نهال به بام خرم آباد آمده ایم و یکی دیگر از اهداف این برنامه، گرامیداشت بزرگانی که قبول کردند و اهدای عضو عزیزان خود را انجام دادند و گیرندگان عضو که فرزندانشان زندگی دیگری را هدیه گرفته اند.

در این مراسم از خانواده اهدا کنندگان اعضای پیوندی توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان قدردانی شد.

فاطمه امانی مسئول واحد پیوند عضو دانشگاه علوم پزشکی لرستان پیشتر گفته بود که از نیمه دوم سال گذشته تاکنون خانواده۲۴ نفرمرگ مغزی در استان با پیوند اعضا موافقت کرده اند، بر اساس آمار، هر ۲ ساعت یک نیازمند پیوند عضو جان خود را از دست می‌دهد و درهر ۱۲ ساعت یک نفر نیازمند پیوند عضو نجات پیدا می‌کند.

او با بیان اینکه امسال ۶ پیوند عضو در استان انجام شده است تصریح کرد:" کلیه" از اصلی‌ترین اعضای بیماران است به طوری که بیش از ۶۰۰ نفر بیمار دیالیزی استان همچنان چشم به راه پیوند اعضا هستند و در هفته چهار روز و هربار سه تا چهار ساعت را برای دیالیز می‌گذرانند.

بیش از یک هزار بیمار نیازمند پیوند عضو در لرستان وجود دارد که خود و خانواده شان نه اینکه چشم انتظار مرگ دیگران باشند، بلکه به دستان سخاوتمند خانواده‌هایی امید بسته اند که رضایتنامه اهدای عضو عزیز از دست رفته شان را امضا کنند تا شاید دختری از بی پدری و مادری از داغ عزیز رهایی یابد.

انتهای پیام/ر

برچسب ها: اهدای عضو ، کاشت نهال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.