سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

نظارت سازمان بورس نباید فراتر از وظیفه باشد!

یک کارشناس بازار سرمایه گفت:افزایش دامنه های نظارتی نباید به صورتی باشد که از دامنه وظایف سازمان بورس خارج شود.

علی احمدزاده اصل کارشناس بازار سرمایه  در گفت‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  در رابطه با تاثیر گسترش دامنه نظارتی در سازمان بورس، اظهار کرد: سازمان بورس نهاد ناظر است و ما انتظار چندانی از مسئولان مربوط به جزء نظارت بر عملکرد سهامداران، ارتقاء شفافیت و کارایی بازار نداریم، اما نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد افزایش دامنه های نظارتی نباید به صورتی باشد که از دامنه وظایف سازمان بورس خارج شود به سبب آنکه این امر می تواند عاملی شود تا  بازار سرمایه کارایی خود را از دست بدهد و تبدیل به یک فضای خفقان شود.

او بیان کرد: سازمان بورس باید از فضای اجرایی که درگیر آن شده فاصله بگیرد و به بحث‌های نظارتی بپردازد. اگر سازمان در سال ۱۴۰۰ رویه سال گذشته را در پیش بگیرد،  با توجه به افزایش عمق بازار و توجه سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این بازار به طور حتم روند شاخص تغییر چندانی نخواهد داشت.


بیشتر بخوانید


این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: سازمان بورس باید وظایف اجرایی را به نهادهای مالی اعم از سبدگردان ها،  کانون کارگزاران و سایر نهادها بسپارد تا بتواند وظایف خود را در بخش نظارت به خوبی پیش ببرد.

احمد زاده اصل در پایان گفت: اگر سازمان بورس برای هر امری بخواهد خودش وارد عمل شود و مسائل اجرایی را در دست گیرد به طور حتم اصالت خود را به مرور از دست خواهد داد و به همین خاطر در آینده نمی توان مسائل کلان تری را در حوزه نظارت از آن انتظار داشت، پس می توان گفت که گسترش نهادهای نظارتی به منظور کاهش عملکرد اجرایی سازمان بورس می‌تواند به نفع بازار سرمایه و سازمان بورس باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۳۴ ۰۶ فروردين ۱۴۰۰
ممنون از توضیحات خوبتان