سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان:

توسعه پایدار فقط با حضور بخش خصوصی امکانپذیر است

ذاکری هرندی گفت : درآمد و توسعه پایدار در هر منطقه‌ای از کشور فقط با حضور بخش خصوصی امکانپذیر است که باید برای تحقق این مهم بیش از پیش توجه شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی اصغر ذاکری هرندی مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری اصفهان امروز در آیین بهره برداری ۲ طرح بازیافت شهرستان لنجان گفت: برای تحقق توسعه پایدارباید شهرداری ها، شورا‌های اسلامی و مدیران مربوط نهاد‌های اجرایی به نحو احسن مدیریت کنند تا اعتماد سرمایه گذاران برای مشارکت در امور مختلف جلب شود.

او اظهارکرد: به طور قطع سرمایه گذار اگر احساس آرامش و صداقت کرد خودش پیشقدم می‌شود، ولی مدیران دستگاه‌های اجرایی باید بسترسازی کنند.

او سرانه تولید زباله هر نفر در دنیا را ۷۴۰ گرم و در استان اصفهان را ۵۰۰ گرم اعلام و اضافه کرد: در کشور روزانه ۵۰ هزار تن و در استان اصفهان روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن زباله تولید می‌شود که هزار و ۳۰۰ تن در شهر اصفهان و بقیه در شهر‌ها و روستا‌های استان تولید می‌شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری اصفهان ادامه داد: از مجموع تولید زباله در کشور فقط ۱۰ درصد بازیافت می‌شود این در حالی است که در کشور‌های توسعه یافته صد درصد زباله بازیافت می‌شود.

ذاکر هرندی تصریح کرد: در سال ۱۳۳۷ اولین کارخانه بازیافت کشور در شهر اصفهان توسط صنعتگران منطقه احداث شد و ۲ سال بعد انگلیسی‌ها در منطقه صالح آباد تهران با کپی برداری آن کارخانه بازیافت را در تهران احداث کردند.

او بیان کرد: در شهرستان لنجان در حوزه‌های پسماند، تفکیک از مبدا، پردازش و استفاده صحیح زباله به صورت اصولی انجام می‌شود که این مهم نشان از مدیریت خوب نهاد‌های مربوط و همراهی و مشارکت مردم دارد که باید قدر دانست.

مشاور استاندار اصفهان گفت: روزانه در این در شهرستان ۲۵۰ تن زباله تولید می‌شود که ۱۰ درصد زباله تولیدی استان را تشکیل می‌دهد و بعد از اصفهان اولین کارخانه پسماند استان در این شهرستان احداث شده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری اصفهان با اشاره به ضرورت توسعه پایدار یادآور شد: توسعه پایدار یعنی در همه زمینه‌ها نظیر آب، خاک و سلامت هوا توجه داشته باشیم که این راهبرد با بهره برداری ۲ طرح آلیاژ پلاستیک و سالن پردازش کارخانه بازبافت شهرستان لنجان به کار گرفته شده است.

ذاکر هرندی اظهارکرد: استان اصفهان ۱۰ کارخانه پسماند دارد که در این ارتباط در بین استان‌های کشور پیشتاز است.

او تاکید کرد: اولویت پسماند، سلامت عموم، پایداری و آینده نگری و توسعه پایدار در کنار اعتماد مردم به مدیریت‌ها، توجه به سرمایه گذاران در شهرستان لنجان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

استان افزون بر پنج میلیون نفری اصفهان ۲۴ شهرستان دارد. در این استان روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن زباله تولید می‌شود.


انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.