سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار سیستان و بلوچستان:

قرارداد بهره‌گیری از ظرفیت چابهار توسعه‌دهنده وظایف سه کشور همسایه است

  احمدعلی موهبتی گفت: قرارداد همکاری بهره‌گیری از ظرفیت چابهار برای استفاده ایران، هند و افغانستان وظیفه این سه کشور را نسبت به گذشته بیشتر می کند.

  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، احمدعلی موهبتی  استاندار سیستان و بلوچستان در نشست مشترک با سرکنسول کشور هندوستان در زاهدان ضمن تشکر از حضور «جی‌پی‌سینگ» در افتتاح مرز رسمی ریمدان و دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در سیستان و بلوچستان به قرارداد همکاری بهره‌گیری از ظرفیت چابهار برای استفاده سه کشور ایران، هند و افغانستان اشاره کرد و گفت : قطعا در دنیای امروز کشوری مانند هندوستان جایگاه اساسی در اقتصاد جهان دارد و نمی‌توان نقش آن را در جهان کنونی نادیده گرفت.

او افزود: ارتباط با کشور هند نه تنها در حوزه اقتصادی بلکه در حوزه فرهنگ و مبارزه با استعمار برای ما مهم بوده و ۲ کشور هندوستان و ایران دارای ویژگی‌های مشترکی در ظلم‌ستیزی علیه استعمارگران دارند به طوری که مهاتما گاندی نماد آزادی‌خواهی در هندوستان و امام خمینی (ره) رهبر بزرگ نهضت آزادی و آزادگی در ایران هستند.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در جمهوری‌اسلامی ایران نقش آفرینی حضرت امام خمینی (ره) در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب و پس از ایشان رهبر معظم انقلاب و تاثیر ایشان بر مردم دنیا قابل چشم‌پوشی و نادیده‌گرفتن از سوی هیچ کشوری نیست.

او با اشاره به حضور بیش از ۹۵ ساله شهروندان هندی در زاهدان گفت: جامعه هندی در این شهرستان دارای مسائل و مشکلاتی هستند که دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در سیستان و بلوچستان باید برای رفع مشکلات آنان تلاش کند.

سرکنسول کشور هندوستان در زاهدان نیز در این نشست از توجه و نگاه ویژه استاندار سیستان و بلوچستان نسبت به جامعه هند که جزو نخستین ساکنان شهر زاهدان هستند قدردانی کرد.

جی‌پی سینگ افزود: در طول سه سال ماموریت در زاهدان از طریق رسانه‌ها تلاش‌های استاندار و مسوولان را برای رفع مشکلات مشاهده کرده‌ام و اقدامات خوبی در سیستان و بلوچستان شکل گرفته است.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.