سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پل دکتر خدادوست در شیراز افتتاح شد

با حضور معاون عمرانی وزیر کشور و استاندار فارس پروژه پل دکتر خدادوست (چپ گرد صدرا) به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، طی مراسمی با حضور معاون عمرانی وزیر کشور و استاندار فارس پروژه پل دکتر خدادوست (چپ گرد صدرا) به بهره‌برداری رسید.

این پروژه به طول حدود یکهزار و دویست متر، مسیر دسترسی جاده صدرا به سمت شیراز را تامین می‌کند. همچنین اتصال جاده صدرا به بلوار دکتر حسابی محقق شد.

این پروژه با یک پل پیش تنیده به طول ۶۰۰ متر و ۱۳ دهانه به صورت تک ستون از روی زیرگذر گلستان عبور کرده است.

افزایش ایمنی تردد شهروندان، کاهش ترافیک خروجی شهر صدرا، کاهش زمان سفر، کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت از مهمترین اهداف اصلی افتتاح این پروژه بود.

عنایت الله رحیمی استاندار فارس در این مراسم،  ضمن تقدیر از دست اندرکاران اجرای این پروژه عنوان کرد: اجرای چنین پروژه‌هایی در سطح کلانشهر شیراز در زندگی شهروندان اثر گذار است و سبب تسهیل امور و ایجاد رفاه می‌شود.

او در ادامه با بیان اینکه زمان سرمایه ای غیر قابل برگشت است، افزود: پروژه های بزرگ و اثر گذاری همچون پل دکتر خدا دوست زمان اتلاف شده شهروندان را کاهش می دهد.‌

استاندار فارس همچنین از معاون وزیر کشور خواست با پیگیری مشکلات استخدامی نیروهای شرکتی شهرداری های فارس سبب ایجاد رضایتمندی اجتماعی و تلاش مضائف خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان فارس خواهان تخصیص واگن ها به مترو شیراز متناسب با کلانشهر های دیگر شد و اظهار کرد:شیراز بیشترین طول قطار شهری در بین کلانشهرهای کشور بعد از تهران را دارد و شهرداری نیز تلاش می کند خط دو مترو را تا پایان دولت به پایان برساند.

شهردار شیراز هم در ادامه این مراسم با بیان اینکه ضمن تبریک عید مبعث، بیان کرد: اجرای این پروژه با توجه به اینکه در یکی ورودی‌های پر ترافیک شهر قرار داشت، با سختی‌هایی مواجه شد، اما با تدابیر و تمهیدات لازم و ملاحظات فنی، پروژه در زمان خود و با کیفیت لازم به نتیجه رسید.

حیدر اسکندرپور افزود: با اجرای این پروژه بخشی از مشکل ورودی صدرا به محور اصلی شیراز حل خواهد شد.

او همچنین با بیان اینکه امسال پروژه‌های زیادی به ویژه در حوزه فضای سبز اجرا شد، به گونه‌ای که بیش از یک متر مربع به سرانه سبز شیراز افزوده شد، گفت: تمام میادین و بلوار‌های اصلی ۱۱ منطقه این کلانشهر بهسازی شدند.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: امسال تپه‌های مشرف به شیراز درختکاری شدند و در ایام نوروز نیز با گل‌کاری‌های وسیعی که در سطح شهر انجام شده شرایط مطلوبی را برای همشریان عزیز فراهم خواهد شد.

اسکندرپور همچنین یادآور شد: امسال بیش از ۱۰ پروژه بزرگ و ده‌ها پروژه کوچک را در مناطق شهرداری شیراز به بهره‌برداری رساندیم.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.