سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار ویژه سقز:

بازگشایی مرز سیف ضروری است

کریمیان گفت: بازگشایی مرز سیف و حمایت از اقتصاد سقز به عنوان ۲ دغدغه اصلی مردم این دیار ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، کامیل کریمیان فرماندار ویژه سقز گفت: در دیدار با قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی ضرورت بازگشایی مرز سیف و حمایت از اقتصاد شهرستان که ۲ دغدغه مردم این شهرستان است را تصریح کردیم و امید است با حمایت‌های رییس مجلس شورای اسلامی این ۲ امر محقق شود.

او با اشاره به وضعیت اقتصادی سقز و ظرفیت‌های نسبی، چون کشاورزی یادآور شد: یکی دیگر از ظرفیت‌های اساسی و اصلی این شهرستان، مرز سیف است که بازگشایی آن مطالبه جدی مردم است.

کریمیان افزود: بازگشایی این مرز و راه اندازی بازارچه آن با هدف صادرات تولیدات شهرستان سقز برای اقتصاد شهرستان و منطقه بسیار حائز اهمیت است.

او به دیدار با رییس قوه مقننه اشاره کرد و خواستار تمهیدات لازم برای تسهیلگری در امور اقتصاد شهرستان به ویژه حمایت از تولیدکنندگان در راستای رونق و جهش تولید شد.

فرماندار ویژه سقز با بیان اینکه بخشی از تولیدکنندگان و کسب و کار‌ها به دلیل بیماری ناشی از کرونا تعطیل و دچار ورشکستگی یا زیان و ضرور مالی شدید شده اند، خواستار رایزنی کمیسیون اقتصادی مجلس در این راستا شد.

او اضافه کرد: در همین راستا پرداخت سرمایه در گردش و تسهیلات ارزان نقش مهمی در حفظ اشتغال موجود و رونق و تولید دارد.

کریمیان با اشاره به اینکه وضعیت اقتصادی سقز نسبت به دیگر شهر‌های استان به دلیل وجود اقشار ضعیف، نامناسب است بر توجه ویژه بر اقتصاد این شهر با اعتبارات جهشی تاکید کرد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.